ASUS P8P67 PRO (REV 3.1) vs ASUS Maximus IV Gene-Z

  • Jeg sidder og prøver at finde et godt mobo til min nye comp, og har indtil videre set på disse to.


    Så er der nogen der ved hvilket skulle være bedst sammen med I5-2500K?


    1. Jeg er gamer i vil køre alle de nye spil.


    2. Ja jeg skal OC


  • P8P67 Pro har bluetooth og firewire udgange, så hvis du skal bruge det ville jeg købe det. Ellers ville jeg kigge på P8Z68-V Pro i stedet vs. Gene Z. (V Pro har fået rigtig god omtale og er også selv rigtig glad for mit.)


    Dog ville jeg af de tre kort jeg taler om pt. vælge Gene-Z, da du får rigtig mange features i et meget lille kort. Og hvis du ikke skal bruge firewire eller bluetooth er det, det du skal gå efter imo.


    Dog er der jo begrænsninger i udvidelsesmulighederne ved et Gene-Z, du kan dog stadig køre SLI/CrossfireX med 8x.


    Mht. til OC så skulle alle være gode til OC (gør ikke selv det store i det), men Gene-Z har en knap til Clear-CMOS bag på, hvilket i mit hoved er en fordel, plus det vidst har et lidt bedre lydkort.

  • Jeg har maximus IV kortet, og er meget glad for det. Det er virkelig lækkert, jeg fik lidt problemer da jeg brugte auto oc. Men de forsvandt da jeg satte bios til optimized defoult. Men jeg har læst i flere tests at den skulle være rigtig god til oc.