battlefield 3 høje gpu temps/gpu brændt sammen

  • hej folkens, jeg har lidt problemer med battlefield 3 og mine gpu's
    jeg køre med gtx 560ti i sli


    TIL EMNET, jeg downloadede battlefield 3 betaen på release dagen, efter downloadet og installeret færdig hentede jeg den nye beta driver 285.38.
    jeg startede betaen, efter 5 mins gaming tjekkede jeg mine gpu temp.
    gpu1 : 85c
    gpu2 : 75c
    jeg synes det så okay ud, så længe under 90c skulle det være godt har jeg fået fortalt af gainward.
    Efter det spillede jeg videre og pludselig crashede spillet og kom op med en Direct x fejl og måtte restarte computeren. jeg prøvede at tage et spil mere og det samme skete igen. efter lang tids søgen fandt jeg ud af det var på grund af driveren og at jeg skulle downclocke mine grafikkort. det gjord ejeg så og alt kørte egentligt fint, men pludselig lå GPU1 på 92c! dagen efter da jeg kom hjem fra arbejde ville jeg tjekke temps igen og nu lå GPU1 på 102c!
    synes det blev mere og emre underlig så derfor prøvede jeg at bytte om på grafikkortene for at se om det ville hjælpe, efter have gjort det startede jeg computeren op og kunne nu se at nvidia control panel ikke registrerede GPU2 (tidligere GPU1). jeg slukkede computeren og testede begge grafikkort hver især om de virkede. det viste sig at GPU2 var brændt sammen. DOH!
    jeg spiller nu med et grafikkort og temps runder de 85c og sys stadigvæk dt er RET meget når man tænker på der kun sidder et grafikkort i nu.
    jeg har haft de her problemer før med et andet spil, men dengang i sin tid, downloadede jeg dengangs nyeste driver og byttede om på grafikkortene og det hjalp MEGET!. Mine grafikkort plejer somregel at ligge på de 65-85c alt afhængig af hvad jeg spiller. det somregel crysis2, bfbc2, dead island, apb.
    jeg ved godt BF3 er et MEGET krævende spil og at det er en beta med MASSER af fejl og BETA driver.
    men de høje temps kan det skyldes betaen? at den ikke er optimeret godt nok?
    kan det være den nye driver der går ind og ødelægger mine kort?
    efter mit grafikkort brændte sammen tænkte jeg på om det kunne gå ind og påvirke nogle af de andre komponenter?


    tak for hjælpen på forhånd

  • Det er vel bare et sende det til ombytning,og så sørge for bedre temps i fremtiden,airflow osv,og så synes jeg det er helt vildt alle dem der har problemer med Gainward kort..Mht til bf3 og temps,så er betaen slet ikke optimeret sammmenlignet med bc2,mit gfx (gtx460) kører et par grader koldere i bf3 beta end bc2,så du kan godt regne med endnu mer varme fremover.

  • har sendt det til ombytning det kort der er brændt sammen. airflow er der nok af. du siger det ikke er optimeret og derfor kan jeg forvente meget mere varme, DET kan jeg ikek få til at hænge sammen? jeg vil mene at eftersom det ikke er optimeret må det jo netop give mere varme

  • Det hænger da fint sammen,det handler om at udnytte regnekraften mest muligt ikke,bf3 er et stykke fra det,tjek evt gpu usage med gpu-z,når det blir bedre optimeret vil gpu usage stige og dermed også temps.


    du kan ikke rigtig bruge mine temps til sammenligning,kører undervoltet/oc og ligger omk 65 i bc2,63 i bf3.

  • Har selv været ude for det samme med gtx480, der efter at have spillet Portal 2 pludselig gik amok og kom op over 100 grader ved det mindste pres (og det var altså med en Gelid Icy Vision monteret).


    Gainward laver ikke specielt gode kølere på dem jeg har set, så derfor går jeg primært udenom dem som producent.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • oki gjorde du noget ved det? hvis ja, hvad?
    så det du siger er jeg burde købe en ny køler og montere på :)
    hmm er ikke så god til sådan noget, men det vel noget med de skal passe sammen, have samme mål og sådan, kan du sende nogle links til nogle køler, helst ikke alt for dyre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pal
    tak for det, men er msi afterburner ikke lige så godt at bruge så?
    skal man ikke være MEGET omhyggelig med at ændre på volten?


    har dårlig erfaring med afterburner,det kan konflikte med andre programmer,måske det er rettet nu.
    du prøver bare stille og roligt at køre nedaf,ex er std volt 1.012 sænker du til 0.962 of tester stabilitet og temps.Der kan ikke ske andet ved det end at gfx crasher hvis det ikke er stabilt.

  • så har jeg testet det af via msi afterburner, jeg satte den ned til 962 som du foreslog, ind i spillet- crashet med det samme
    derefter prøvede jeg at sætte den op til 980, ind i spillet- crashet efter 5 min
    derefter satte jeg den op til 1000 og var i stand til at spille 10-15 min med en temp på max 78c så lidt bedre blev det da
    hmm jeg synes det er svært at svare på eftersom spillet er meget ustabilt.

  • jaa hmm kunne det tænke at der bare mangler nyt kølerpasta, noget bedre selvom kortene ikke er mere end halvt år gammel og jeg fint kunne spille for 3 dage siden?
    af hvad jeg læser mig frem til er standard kølerpastaen normalt aldrig særlig god på grafikkort, synes bare det lyder underligt hvis det skulle være det der er problemet da somsagt kortene ikke er særlig gamle og fint kunne spille for få dage siden


    jeg mister vel garantien på dem så, medmindre jeg sender det ind til dem og får det gjort

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pal
    oki gjorde du noget ved det? hvis ja, hvad?
    så det du siger er jeg burde købe en ny køler og montere på :)
    hmm er ikke så god til sådan noget, men det vel noget med de skal passe sammen, have samme mål og sådan, kan du sende nogle links til nogle køler, helst ikke alt for dyre


    Kortet var dødt, så længere er den ikke. Havde ikke reklamation på det, da det var købt brugt, så det eneste jeg kan anbefale dig, er at sende det ind og få et nyt :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • nu har jeg endda placeret en 140 mm fan inde i kabinettet PÅ grafikkort så den blæser luft under den og placeret en 120 mm fan i bagenden af kabinettet som suger luft ud af kabinettet, så den konstant får frisk luft og samtidig alt varmen fra grafikkortet konstant bliver suget ud og ved i hva? INGEN forskel på temps, ville mene det skulle hjælpe meget, bliver mere og mere oevrbevist om at det er blæserne på grafikkortet den er galt med, eller der mangler nyt og BEDRE kølerpasta, hvad er oddsene for at 2 grafikkort er færdige samme tid -.-


    TILFØJELSE: manglede vist at fortælle fra start af at da jeg ville bytte om på kortene, slukkede jeg selvfølgelig computeren, derefter ville jeg slukke på stikkontakten, i det jeg gjorde det kunne jeg se blæseren på kabinettet lyste op for omkring 1 sek som om computeren skulle til at starte op og derefter gik ud, det må have været der det gik galt for mit kort. nu bliver jeg måske alt for paranoid, men nu tænker jeg på om min psu er ved at være færdig eftersom da jeg før kørte med 2 gpu's og de rundede 70-80 kunne høre et knitren inde fra computeren, i ved som om noget plastik udvider sig når det er varmt. har bemærket efter jeg har fjernet det ene kort er der ingen knitren lyde.
    min psu er ikk varm overhovedet, blæseren køre, kan fint starte computeren og ingen random shutdowns. men måske kan den ikke klare presset med 2 kort eller så var det abre grafikkorten der i virkeligheden var færdigt.
    har en corsair TX850w


    sry for alle de spørgsmål men er virkelig paranoid!

  • nu har jeg fået svar fra proshop som har kigget på kortet og testet det og det fejlede ingenting, SAY WHAT! forstår det ikke, jeg kunne ikke få noget billede frem med det grafikkort, hvad kan skyldes det?
    fejl med strømmen der går til stikkontakten måske?