• er der nogen som ved om jeg kan "hælde" noget isopropylalkohol ned i en af mine ram sokler, da jeg har været lidt uheldig med noget kølepaste.
    Eller vil alm husholdningssprit fordampe bedre, og vil begge overhoved kunne vil påført i soklen og så fordame helt af sig selv ?


    kan se der er faldt noget ned i revnen, bruger godt nok ikke den første sokkel, men vil det evt tørret kølepaste ikke gøre skade af en art ?

  • Hvad for noget pasta snakker vi om? Der er forskellige former. Nogle er ledende andre er ikke.


    Hvis den du har brugt en der ikke er ledende vil jeg ikke tro at der er noget problem i at lade det være. For tror faktisk ikke at du bare kan hælde isopropyl ned i og så regne med at det tager pasta'en med under fordampningen.


    Men under alle omstændigheder bør du ikke bruge husholdningssprit, da det kun er 93% alkohol og derfor 1. ikke fordamper helt så hurtigt og 2. så indeholder det også nogle fedtstoffer, der kan trænge ned og ødelægge din hardware, hvis du er uheldig.

  • Propylalkohol laver ikke en hinde, men der gør husholdningssprit. Du får nok bare ikke så meget af at hælde det ned i soklen, da det jo også skal tørres væk ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • tak for jere svar


    bruger arctic mx 2, som jeg kan se på tweaks egen test at det ikke er ledende :-) - EDIT


    tænkte på om man måske kunne hælde lidt ned i og få det op igen med noget køkkenrulle, og dermed få noget af kølepasten op igen.

  • Der er måske også en overvejelse i om det hjælper noget at opløse pastaen, som andre også er inde på. Ved at opløse pastaen, så løber det bare længere væk/ind i soklen/ud på resten af MB.


    Jeg tror i hvert fald det er tvivlsomt om det fordamper bare fordi det bliver opløst.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lui-john
    tak for jere svar


    bruger arctic mx 2, som jeg kan se på tweaks egen test at det ikke er ledende :-) - EDIT


    tænkte på om man måske kunne hælde lidt ned i og få det op igen med noget køkkenrulle, og dermed få noget af kølepasten op igen.


    Det bedste ville være, hvis du kunne få noget propylalkohol på noget køkkenrulle så du kan tørre af dernede, men tror det bliver svært. Jeg ville ganske enkelt lade det være i soklen og lade være med at benytte den sokkel!

  • ja kan forsøge, men tror også det bliver lidt svært.


    eller som i siger lade det være pga at det ikke er ledende, men er det derfor så sikkert at det ikke ødelægge noget ? selvom den ikke er i brug er der vel alligevel strøm i soklen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lui-john
    ja kan forsøge, men tror også det bliver lidt svært.


    eller som i siger lade det være pga at det ikke er ledende, men er det derfor så sikkert at det ikke ødelægge noget ? selvom den ikke er i brug er der vel alligevel strøm i soklen


    Altså i og med det ikke er ledende, så vil det ikke lave nogle "nye" forbindelser i soklen og derfor burde der ikke være noget problem med det.


    Du skal som sagt bare ikke bruge den. Da ram-blokken dermed kan risikere ikke at få alle de nødvendige forbindelser.

  • Ellers prøv med en vatpind med isopropyl på eller tag en papirklips med toiletpapir og isopropyl og stik ned imellem og tør af med det :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • eller en vatpind, der kan klippes lidt mindre, og så komme lidt isoprophylalkohol på den...men ja du undgår næppe noget pillearbejde.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.