Godt 2gb available physical memory, 4 gb installeret

  • Hej
    Jeg har lige hentet Performance Test 7, da jeg skulle afprøve det for én. Her siger den at jeg kun har ca. 2500 available physical memory, mens jeg har 4 gb installeret.


    Hvordan kan det være?


    Desuden er mit windows experience index på mine ram faldet til 5.9. Det har før været højere. (ved godt det er et være lorteprogram til systemtest, men alligevel)


    På forhånd tak


    /DMT


    EDIT: Kan det være fordi jeg har enablet den interne grafik på CPU'en og den så trækker af rammene?

  • er det tilgængelige ram? prøvede lige at installere det og der siger den ude på skærmen hvor man ser bundkortet. at jeg har 8GB - 6,5GB tilgængelig er det ikke det du mener?


    min pc bruger feks 1,5Gb til cache lagring går jeg ind i windows jobliste og kigger der bruger den 1,6Gb ved bare at stå idle.


    så tror det passer meget fint med hvad din siger.. og så kan den også kun bruge 4GB total med gfx også.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    er det tilgængelige ram? prøvede lige at installere det og der siger den ude på skærmen hvor man ser bundkortet. at jeg har 8GB - 6,5GB tilgængelig er det ikke det du mener?


    min pc bruger feks 1,5Gb til cache lagring går jeg ind i windows jobliste og kigger der bruger den 1,6Gb ved bare at stå idle.


    så tror det passer meget fint med hvad din siger.. og så kan den også kun bruge 4GB total med gfx også.


    Ok så passer det nok fint :) tak for hurtigt svar :rules:


    Men tror jeg snart må skaffe mig lidt flere ram :P

  • 32 bit programmer KAN ikke allokere mere end 4 gb, så at skaffe mere ram hjælper ikke, hvis du kører 32 bit windows......og den vil altid trække grafikkort ram, hdd cache osv fra først, og den har måske også lavet en system fil (virtuel hukommelse) der alt efter hvor hurtig en system disk er, måske skal justeres.


    og det test program er virkelig ringe, da det giver point efter det dårligste drev i maskinen....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    32 bit programmer KAN ikke allokere mere end 4 gb, så at skaffe mere ram hjælper ikke, hvis du kører 32 bit windows......og den vil altid trække grafikkort ram, hdd cache osv fra først, og den har måske også lavet en system fil (virtuel hukommelse) der alt efter hvor hurtig en system disk er, måske skal justeres.


    og det test program er virkelig ringe, da det giver point efter det dårligste drev i maskinen....


    Jeg kører 64bit og Perftest kører også 64 bit.


    Men skriver også, at jeg godt ved at Windows index er dårligt. Men faktum er bare, at RAM har været over 7 og alt står som det skal.

  • har du opgraderet en BIOS fx, for det er da muligt at noget derude skal enables for at den kan se alle 8 gb igen, ellers tyder noget på at et par ramblokke er stået af ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har du opgraderet en BIOS fx, for det er da muligt at noget derude skal enables for at den kan se alle 8 gb igen, ellers tyder noget på at et par ramblokke er stået af ?


    Jeg har kun 4 installeret, men overvejer at opgradere til 8... Systemoplysningerne står i signatur.