Bios spørger konstant efter boot device

  • Hey har formateret for en uges tid siden ca, men har stadig ikke kunne regne den her ud.
    Min bios bliver ved med at spørge efter boot device, hvis jeg ikke sætter windows 7 cd'en i computeren, så går den direkte ind i bios. Hvis jeg har den i computeren kan den forsætte forbi hvis jeg ikke trykker på nogle knappper.



    Jeg har prøvet at fjerne de forskellige indstillinger mhs. til boot, disabled alle kun have windows og været inde under storage og sagt nej til boot. Intet hjælper og er tvunget til at skulle have windows cd'en i min computer ved opstart.



    Et anden bios spørgsmål er, hvis den siger den ikke kan finde harddisk og jeg skal trykke space to continue hvad skal jeg gøre for at undgå det. Den kan fint finde min harddiske og det fungerer uden problemer, men den bliver ved med at spørge om unødvendige ting, så min start tid på computeren er utrolig lang. Hvad skal man slå fra for at gøre den hurtigere, uden at gøre det alt for svært at komme ind på bios hvis nødvendig?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • 1.allerførst hvor mange diske har du I ?
    2. kører du med seneste bios installeret ?



    Der var en som havde samme problem som du sidder med nu, og han løste det ved at fjerne et program fra Asus af, som han havde installeret, så holdt maskinen op med det og fungerer som den skal. Du kan selv finde tråden, men den er fra igår.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har 3 harddiske i, en til lager 2x 64 ssd i raid0


    Min bios version er p1.50, fik frarådet at opdatere bios medmindre det er abselut vigtig er det fair at sige?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • arh hvad var det nu der var galt.. de gamles pc gjorde lige akkurart det samme som din gør.. men kan dælme bare ikke huske hvad jeg gjorde ved den..


    jeg mener altså det var fordi jeg havde nulstillet bios og glemt at gå ind og sætte hdd til at køre AHCI har du prøvet at tjekke om de gør det?


    går ud fra du har prøvet at resete bios og se om det hjalp? har du gjort det skal du højst sandsynlighvis også ind og slå AHCI til...


    Hvad bios angår har jeg altid holdt min bios opdateret på alle mine computere. også på nogle af dem jeg laver der ude omkring deriblandt de gamles da de skulle have andre ram i. og jeg har endnu ikke haft nogle problemer med det..


    og mon ikke dit bundkort har et eller andet form for crash safe eller noget? mener jeg min har så den bare reseter bios til gammel version hvis der går noget galt..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet 2 gange, sidst af basseger ().

  • var det det der var galt?? vil meget gerne høre hvad du fandt ud af:)

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1