Windows experince test !!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SMLDK
    Jeg ved godt at den test ikke er super.
    Men undrer mig over at jeg får 5.9 i score på hdd , uanset om det er med SSD eller alm.
    Alle de andre ligger fra 7.4 til 7.9.



    SMLDK


    har os set nogle ha 6.0 og mere i HDD score men igen hvis du bruger raid skulle den gerne gå højere op ;)

  • Bruger du SATA-3?

    Case: XIGMATEK Asgard-III
    PSU: XFX Core Edition ProSeries 650W
    Motherboard: MSI 760GM-E51
    CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz (C3-stepping)
    RAM: Kingston HyperX blu 6GB DDR3 PC3-10600 1333MHz
    GFX: XFX Radeon HD 6870 1GB Black Edition
    HDD 1: Western Digital 500GB SATA-II
    HDD 2: Samsung SpinPoint 1.5TB SATA-II
    DVD: Lite-On ???
    Mouse: Razer Imperator 5600DPI
    Keyboard: Razer Lycosa
    Mousemat: SteelSeries QcK Mini
    Monitor: HP L2151ws 21,5" 16:9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SMLDK
    Jeg ved godt at den test ikke er super.
    Men undrer mig over at jeg får 5.9 i score på hdd , uanset om det er med SSD eller alm.
    Alle de andre ligger fra 7.4 til 7.9.



    SMLDK


    Det test er en pot pis og kan ikke bruges til noget som helst. Du skal tænke på at det bliver fastsat efter mindste underscore, så uanset hvor mange diske du har sat i, så vil det altid være den laveste som kommer frem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ebo: Han skriver jo tydeligt at harddisken får en (under)score på 5.9. ;)


    Men ja - den Benchmark kan ikke bruges til meget andet end El-Giganten reklamer og lign. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ebo: Han skriver jo tydeligt at harddisken får en (under)score på 5.9. ;)


    Men ja - den Benchmark kan ikke bruges til meget andet end El-Giganten reklamer og lign. :roller:


    Så har du ikke læst rigtig hvad jeg skrev, for han må mindst have en langsom disk i systemet for at den kan ende på de 5.9.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SMLDK
    Nej , bundkort understøtter det ikke , men ssd gør.



    SMLDK


    Det kan godt være her du har lidt problemer så.


    Da din SSD bliver begrænset af at køre Sata 2, og ikke 3.. (Nu må i ikke hænge mig op på disse facts..)


    Men Sata 3 er begrænset til 600Mb/s hvor Sata 2 er 300Mb/s - Så hvis din SSD er over 300 Read/Write hastighed vil den blive begrænset tydeligt..


  • Laver 7.7 med en crucial c300 på et sata 2 bundkort,så ikke derfor..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Det er kun System disken som bliver testet, ikke andre hdd.
    SMLDK hvilken ssd er det du har?


    Jeg har en OCZ Agility 3 Series 240 gb .
    Og windows 7 Pro DK .
    Jeg har fornemmelse at der er noget galt , kan jo ikke være rigtigt at den laver nøjagtig sammen score med ssd , som med alm hdd.




    SMLDK

  • Hvilken tilstand er SATA controlleren sat til i BIOS? IDE/AHCI/RAID.


    Hvis den er sat til IDE, performer den ikke så godt som den kunne, men det kræver en ændring i registrerings databasen, for at kunne skifte en kørende windows installation over til at bruge AHCI/RAID.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Det VAR aktiveret , både bios og regedit



    SMLDK

  • Så deaktiverede jeg både i bios og regedit , lavede igen og så tilbage igen og ud med hdd nr 2 og kørte test igen , og nu virker det , 7.9 i hdd score.
    Og spørg ikke hvorfor ...................
    Takker alle.




    SMLDK