Defekt I5 2500K ?

  • Hej


    Som overskriften siger så tror jeg at min cpu måske er i stykker.


    Jeg har fået nyt system med Asus P8Z68-V PRO og I5 2500K, fra starten har systemet været lidt mærkeligt og ikke helt stabilt, specielt ved opstart kunne den restart flere gange, før den startede op, men fik kørt lidt tid med 4.5 ghz og det hele virkede ellers fint når den først fik startet op. Men pillede lidt rundt for at fjerne OC for at få et mere stabilt system. Men her efter kommer den ikke over 1648 mhz (Multi 16 og Busspeed 103)selv når jeg laver prime 95 og laver 3d mark og min score faldt rigtig meget i 3dmark06 som endnu bevis på at cpu ikke rigtig går i gang.


    Jeg har resettet bios på bundkort og load default indstillinger i bios, men har samme problem.


    Er min cpu gået i stykker, siden ikke kan rende hurtigere ?


  • Opdater bios og tjek om det er EIST og C1E der står til at være enablet hele tiden.


    Det er heller ikke en fejl at din computer lige skal genstarte nogle gange før at den boote sådan er er det bare på nogle P67 bundkort.


    Mit Foxconn skal genstarte en 3-4 gange før at den booter ved 5,6 ghz på min 2500K

  • Ja undskyld jeg er lidt dum, har fundet fejlen. Der var noget software fra asus installeret der tvang den til at gå i save power mode, så den ikke måtte bruge mere strøm.


    Havde overset dette program, så nu virker det.


    Men Rasmuss66 er glad fordi du fortæller det, troede mit bundkort var i stykker. Starter din også op nogle gange og siger overclock failed press f1, det gør man så, men så forsætter den med samme hastighed alligevel uden problemer ?