Sort skærm / tilfældige hangups

  • Ok efter at have samlet nogen nye ting er jeg løbet ind i et problem, og jeg kan ikke lige se hvor jeg skal begynde for at løse det.


    Problemet er at skærmene jeg har tilsluttet computeren pludselig mister signalet og computeren ikke reagere, hvis jeg hører musik, snakker over skype eller ser videoer på youtube etc. forsætter alt dette og jeg kan fortsat snakke med folk, men der er ingen response når jeg trykker på tastaturet og det er ikke muligt overhovedet at få billede tilbage på display'et.


    Der er ingen umiddelbar sammenhæng i hvornår det sker...


    Nye dele:
    Asus P8Z68-v
    i7 2600k
    Corsair Vengeance 8GB 2x4GB 1600mhz CL9
    Corsair Force GT 120GB


    Gamle dele:
    Radeon HD3870x2
    Seasonic S12
    500GB og 1TB WD SATA2


    - Har prøvet at installere styresytem på SSD disken og den interne 1TB SATA disk og begge giver det samme problem (kun selve systemdisken var tilsluttet i begge tilfælde)


    - Har prøvet med en række forskellige drivers til HD3870x2 uden held


    - Har opdateret firmware, drivers etc. til næsten det hele


    - Det lader til at når jeg kører med default i bios crasher den mindre end hvis jeg går ind og sætter alle settings manuelt. Desuden er CPU temp omkring 40C i snit og rammer 70C som top efter at have kørt prime95 efter ca. 1 time


    Jeg kan ikke lige se hva problemet skulle være, håber nogen kan sige om de har oplevet noget lign. eller har nogen gode ideer til at løse det.

  • kan dit bundkort undervolte til nord eller sydbroen, eller måske endda dine ram?......prøv at give det 0,1v mere 1 del af gangen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    kan dit bundkort undervolte til nord eller sydbroen, eller måske endda dine ram?......prøv at give det 0,1v mere 1 del af gangen.


    Tester det nu

  • Ok har prøvet at sætte op for Voltage og sæt al ting ellers i bios manuelt, den har nu kørt i nogen timer med PCmark etc. og der har ikke været nogen crashes el. lign. men kan ikke udelukke problemet er løst den har tidligere kørt i længere tid uden at crashe....


    Desuden hvor meget ligger folk typisk med i temp. på en i7 med stock fan? Jeg tjekkede div. på google men får rigtig mange forskellige resultater.

  • Der er åbenbart mange forskellige resultater, som folk får når de bruger stock køleren. Efter Intels anvisning, så anbefales det ikke er temp kommer højere end 72.6 grader under load.


    Du kan læse mere om det her


    http://communities.intel.com/t…4835?wapkw=%28I7+2600K%29


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Ja det overskrider min så med en sjat når jeg hæver Volten lidt, bør nok skaffe en anden køler, nogen der kan anbefale nogen?

  • CM 212 mener jeg den hedder, den har osse fået mange fine ord med på vejen. Polimatech Megahelem så er du heller ikke helt gal på den.


    Her er et helt hav af forskellige gode kølere til enhver pengepung.


    http://www.coolerkit.dk/cpu_k%…t_1156_1155-c-31_442.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • på trods af lidt problemer med mit eget køling, tror jeg mest det er cpuens skyld, og 3.6ghz ved 1.33v (i bios, reelt får den kun 1.3v) så klarer corsairs H60 opgaven fint....men uanset køler vil der altid være risiko for problemer med kølepasta og skævt påsatte cpus, og stock kølere er faktisk nogle af de værste...køb isoprophylalkohol i matas (koster vidst 20 kr) og gør cpu og køler rene med det. påsæt derefter noget nyt kølepasta (hvad er det bedste til prisen man kan købe lige nu? ) fx arctic silver efter den her guide (beklager link til anden side, men den her guide er med gode billeder og letforståelig) http://www.tweakup.dk/article/1350/dk/


    selv med stock køler vil din cpu nok falde 20c i load.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    på trods af lidt problemer med mit eget køling, tror jeg mest det er cpuens skyld, og 3.6ghz ved 1.33v (i bios, reelt får den kun 1.3v) så klarer corsairs H60 opgaven fint....men uanset køler vil der altid være risiko for problemer med kølepasta og skævt påsatte cpus, og stock kølere er faktisk nogle af de værste...køb isoprophylalkohol i matas (koster vidst 20 kr) og gør cpu og køler rene med det. påsæt derefter noget nyt kølepasta (hvad er det bedste til prisen man kan købe lige nu? ) fx arctic silver efter den her guide (beklager link til anden side, men den her guide er med gode billeder og letforståelig) http://www.tweakup.dk/article/1350/dk/


    selv med stock køler vil din cpu nok falde 20c i load.


    Har allerede renset den og fyldt AS3 på den - mener jeg det var jeg havde liggende - umiddelbart var der ok kontakt med CPU og køler...


    Må sige jeg ikke er specielt interesseret i vandkøling, men mere at finde en ordentlig køler på luft der ikke vejer ret meget og ikke er speciel høj...

  • AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hov hov jeg har en Scythe et eller andet blæser jeg tog af fra det gamle bundkort, den understøtter 1156 socket, selve 1156 og 1155 design skulle af hva jeg lige kan se på nettet være det samme når det kommer til skruehuller etc. så tror bare jeg smider den på i stedet for.

  • Så skal du jo over i noget som denne


    http://www.coolerkit.dk/noctua_nh_c12p_se14-p-1370.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.