Pc slukker af sig selv.

  • Hej alle sammen


    Siden jeg flyttede i ny lejlighed har jeg haft problemer med at min pc lukker sig selv ned hele tiden og igen.


    Jeg har sat en SSD ind som system disk, men det er også den eneste ændring til mit setup.


    Jeg ved der ikke er nogen problemer med kølingen og alle kabler sidder godt på deres pladser.


    Jeg har prøvet at tage strømmen fra flere forskellige stik, men med samme resultat.


    Jeg håber nogen kan have nogle idéer til hvad der kan være galt.


    mvh Anders

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Kan ikke rigtig gennemskue hvordan det skulle ske - har en H50 sidde på den og kabinetet er godt udluftet


    Det er et Nzxt H2 (eller hvad den nu hedder)

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Prøv lige at tage dine ram ud, og sæt dem i igen. Check i bios om dine indstillinger står som de skal, både boot device og indstillinger for volt til ram, cpu osv.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Morpheuz1986
    Kan ikke rigtig gennemskue hvordan det skulle ske - har en H50 sidde på den og kabinetet er godt udluftet


    Det er et Nzxt H2 (eller hvad den nu hedder)


    Og pumpen kører?


    Men ellers så prøv det Ebo skriver

  • Har prøvet at skifte SSD'en ud, hvorefter problemet ikke er forekommet siden.


    Ved ikke helt hvad der er galt med den, men kan fortælle at sata kablet ikke "låste" som de plejer.
    Det sad der bare, men da det virkede fint (troede jeg) var jeg ikke bekymret.


    Nogen der ved om manglende forbindelse til Harddisken vil få en pc til at crashe?
    og nogen der ved har gode bud på hvorfor et normalt sata kabel ikke passer i hvad der ligner et normalt sata stik ?

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Hvis du har andre diske i dit system, når du sætter din SSD til, så husk lige at tage dem fra inden installation. du skal bare have din SSD sat til maskinen og så installere OS først, når det er overstået, så sæt den/de resterende til og gå en tur i bios og se på boot rækkefølgen om den passer, så du booter op på din SSD, så burde det fungere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.