Hjælp til extreme gamer pc

  • Hej,


    Jeg er ved at samle en ny gamer pc der skal bruges til bl.a. :


    Battlefield 3
    Diablo 3
    Editering a full HD video i mindre omfang.


    Det skal understreges at ikke handler alt for meget om value for money. Altså jeg er godt klar over at value for money falder når man køber det bedste hardware på markedet, men jeg skal selvfølgelig heller ikke handle med hovedet under armen. Målet er lidt at komme frem til en PC hvor delene matcher og ikke have en unødvendig stor flaskehals et sted. Det jeg søger her er inspiration og forslag til det jeg er kommet frem til her:


    Budget: Underordnet


    Kabinet:
    Her er jeg virkelig i syv sind. Det skal være stilrent, sort og meget gerne med god plads. HAF X er f.eks. ikke særlig stilrent i min verden. Gerne støjsvagt og godt airflow.


    PSU:
    Corsair HX1050


    Jeg vil gerne køre to stk 590'ere i SLI på et senere tidspunkt.


    Bundkort:
    ASRock Z68 Extreme4
    Asus P8Z68-V Pro
    Gigabyte Z68XP UD5/UD4


    Også her er jeg lidt meget i tvivl.


    CPU:
    Intel Core i7 2600K Sandy Bridge 3.4 GHz


    Bør jeg ikke tage 2600k frem for 2500k når jeg gerne vil editere video?


    CPU Køler:
    NH-D14


    Er åben for vandkøling men har absolut ingen erfaring.


    RAM:
    Corsair Vengeance LP 8GB 1.35v
    Kingston HyperX t1 KHX1600C9D3T1K2/8GX


    Kan forstå at jeg skal være opmærksom på RAM-højden. Har også læst jeg måske skal gå efter højere mhz?


    Evt. 16gig?


    Grafikkort:
    Nvidia GeForce GTX 590


    Her er jeg nok ikke så meget åben for forslag. Jeg ved godt at det er et dyrt GFX, men jeg vil gerne køre 2 x 590'ere i SLI på et senere tidspunkt. Det gør mig ikke noget at koster lidt ekstra på nuværende tidspunkt.


    System disk:
    Kingston HyperX SSD 240 GB


    Data disk:
    ????


    DVD/Blu-ray:
    Evt. Blue-Ray Writer



    Håber I har nogle sprøde input ;-)

  • evt et godt lydkort til ? ...personligt ville jeg gå efter DFI bundkort efter jeg havde et til oc, de virker bare så gennemtænkte generelt....ved dog ikke om de er kommet med noget nyt.


    corsairs H serie kølere er temmelig gode og lydsvage.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    evt et godt lydkort til ? ...personligt ville jeg gå efter DFI bundkort efter jeg havde et til oc, de virker bare så gennemtænkte generelt....ved dog ikke om de er kommet med noget nyt.


    corsairs H serie kølere er temmelig gode og lydsvage.


    Fragman nu er det faktisk ik bundkort der bestemmer hvor meget du kan OC en Sandy Bridge faktisk processoren selv, hvis bios har PLL overclocking os udover cpu voltage kan du nå langt, men igen faktisk kun cpu some kan begrænse dig når vi snakker Intel P67/Z68 chipset idag ^^

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    Fragman nu er det faktisk ik bundkort der bestemmer hvor meget du kan OC en Sandy Bridge faktisk processoren selv, hvis bios har PLL overclocking os udover cpu voltage kan du nå langt, men igen faktisk kun cpu some kan begrænse dig når vi snakker Intel P67/Z68 chipset idag ^^


    njae, strøm og stabilitet til nb, sb og ram plejer da også betyde noget :) , men kommer jo an på om man vil oc meget eller lidt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    njae, strøm og stabilitet til nb, sb og ram plejer da også betyde noget :) , men kommer jo an på om man vil oc meget eller lidt.


    du ka ha 2 Sandy Bridge's med samme bench nummer some ik kan OC det samme.


    det er ihvertifald hva jeg har læst.

  • jeps sådan er det med alle.....sidder selv og prøver den her af, som jeg har set i en test køre 4,4ghz v 1.488v med næsten samme hardware som den her.....men den her er ikke helt så glad for volt, eller også skal sydbroen og nordbroen have mere :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hornemann
    Hva så boys! Har I nogle kloge input eller vil i bare hijacke tråden? :P


    angående 2stk GTX590 er det ik 10k værd da Quad-SLi med dem suxx i alle de tests jeg har set.


    men enten AsRock Z68 Extreme4 el. Asus P8Z68 Pro/Deluxe dem går du ik forkert i byen med.


    læs selv denne test fra Guru3D.com: http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-590-sli-review/


  • Læste artiklen med interesse men de skriver at det er en BETA driver de har brugt. Kan det review så bruges?


    Overclock3d har lavet denne anmeldelse af samme hvor de giver det absolut topkarakter i performance:


    http://www.overclock3d.net/rev…nvidia_surround_review/12

  • Jeg vil næsten sige at når vi er oppe i denne prisklasse, tror jeg det vil være en god ide at vente bare lidt længere og købe en Sandybridge-E på et x79 baseret bundkort.


    Den platform er i hvert fald ment til workstation brug, så burde passe godt til det du går efter.
    Sandybridge-E skulle komme i November.


    Med hensyn til RAM, kunne du tage sådan et kit: LINK, det er i hvert fald god værdi for pengene.


    Bemærk at det er udgaven uden den latterlige heatsink

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • ja testing kan stadig bruges men om det er SLi Lag el. om det er Driver Fail det vides ik men mener stadig det er sådan med WHQL Driverene så lige pt. vil jeg så hellere køre Triple el. Quad-SLi med GTX570 el. GTX580 :crazyeyes:


  • Godt input! Jeg har også tænkt tanken. Det der videoredigering er dog ikke noget jeg laver så tit. Som jeg har forstået det så giver SB-E ikke nogen bedre ydelse i spil. Er det korrekt? Når jeg har tænkt mig at presse computeren max så er det nok 90% spil og 10% videoredigering. Hvad foreslår du ud fra det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hornemann
    Rigtig gode forslag. TJ11 er mega fed men er i tvivl om den er pengene værd. Har du erfaring med TJ07? Det virker som en god mulighed.


    Kender personligt kun til TJ09, bedste kabinet jeg har arbejdet med...


    Har dog kun hørt positive ting ang. TJ07 og TJ10

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hornemann
    CPU:
    Intel Core i7 2600K Sandy Bridge 3.4 GHz


    Bør jeg ikke tage 2600k frem for 2500k når jeg gerne vil editere video?


    hvis det program du redigere videoer med understøtter HT så ja, hvis ik så vil jeg ik tro du mærker den store forskel gør man heller ik i spil.