Problemer med routers lan porte

  • God morgen tweaker.
    Jeg har et problem med Belkin router.
    Jeg har opdaget jeg ikke kan bruge de 3 af lan portene. Jeg har kørt med en synology nas på port 1 og det har virket fint men de andre 3 porte vil ikke tildele netværksadresse når man tilslutter enheder.
    Er det den defekt eller kan man rette noget ved den? Port 1 virker som sagt fint men de andre 3 i switch gør ikke. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Hvilken router er det specifikt?


    Har du evt. prøvet at opdatere firmware samt resette routeren (i den rækkefølge)?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvilken router er det specifikt?


    Har du evt. prøvet at opdatere firmware samt resette routeren (i den rækkefølge)?


    http://www.belkin.com/IWCatPro…process?Product_Id=439118
    Jep har opdateret til nyeste firmware.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Har du prøvet at nulstille routeren?


    Jeg antager at du ikke har slået DHCP serveren fra på routeren, eller andet lignende der varierer fra en "normal" opsætning.


    Kan du se om der er link på mellem router og computere sluttet til?
    Virker forbindelsen hvis du opsætter statisk IP adresser på computere sluttet til på de andre porte?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Har du prøvet at nulstille routeren?


    Jeg antager at du ikke har slået DHCP serveren fra på routeren, eller andet lignende der varierer fra en "normal" opsætning.


    Kan du se om der er link på mellem router og computere sluttet til?
    Virker forbindelsen hvis du opsætter statisk IP adresser på computere sluttet til på de andre porte?


    Jeg har statisk IP.
    Der er ikke noget der er slået fra.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Baloo
    Jeg har statisk IP.
    Der er ikke noget der er slået fra.


    Når du siger at du har statisk IP, mener du så at du har sat din router op til det fra internet forbindelsen?
    Eller mener du at din computer du bruger nu er sat op med en statisk IP addresse og det virker? i givet fald er det så over wifi eller kablet på en af de andre porte (2-4)?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Når du siger at du har statisk IP, mener du så at du har sat din router op til det fra internet forbindelsen?
    Eller mener du at din computer du bruger nu er sat op med en statisk IP addresse og det virker? i givet fald er det så over wifi eller kablet på en af de andre porte (2-4)?


    Har statisk ip på min netforbindelse.
    Kun min port 1 på routeren virker. Lige nu har jeg sat en gammel 10/100 switch på den til jeg får en gigabit switch.
    Alt kører pt igennem den switch igennem kabel.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Baloo


    Har statisk ip på min netforbindelse.
    Kun min port 1 på routeren virker. Lige nu har jeg sat en gammel 10/100 switch på den til jeg får en gigabit switch.
    Alt kører pt igennem den switch igennem kabel.


    OK


    Hvis du slutter noget til en af de andre porte, kan du så se om der kommer link på, hvis du slutter noget til en af de andre porte? (lys i LED der indikerer forbindelse for den givne port).


    Hvis der ikke kommer link på, så er det en indikator for at der slet ikke er elektrisk forbindelse igennem den port.


    Hvis der kommer link på, så prøv at sætte computeren der er sat til op med statisk ip-adresse, altså noget du definerer selv og se om du kan komme i kontakt med andet udstyr (ping NAS eller lignende).


    Uanset hvad, hvis det ikke virker efter du har nulstillet routeren, så vil jeg mene at routeren er defekt og du bør overveje at anskaffe en anden.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Der kommer lys i lampem for wired når man sætter kabel i port 2-4.
    Men det er som om den ikke får en ip på DHCP Client Listen.
    Altså den står bare og opdatere ip adressen men der kommer ikke nogen forbindelse.
    Det er jo også kun en 10/100 switch der er indbygget. Vil gerne ha en gigabit switch af hensyn til min nas.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Baloo
    Der kommer lys i lampem for wired når man sætter kabel i port 2-4.
    Men det er som om den ikke får en ip på DHCP Client Listen.
    Altså den står bare og opdatere ip adressen men der kommer ikke nogen forbindelse.
    Det er jo også kun en 10/100 switch der er indbygget. Vil gerne ha en gigabit switch af hensyn til min nas.


    Hvis du ikke har brug for mere end 4 porte og du alligevel har tænkt dig at købe en gigabit switch, kan du næsten lige så godt købe en anden router.


    Der er masser af gode routere til relativt få penge, f.eks. Netgears WNDR3700 til ca. 600kr, dlinks dir-655 til ca 500kr eller evt. TP-Links TL-WR1043ND til ca. 400kr.


    Bemærk at dlinken kan ikke køre tredjepartsfirmwares, samt at TP-Linken sandsynligvis har en knapt så god standard firmware som dlinken eller den fra Netgear.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Tanken har strejfet mig.
    men min nuværende router dækker det wifi behov der er så jeg tror løsningen bliver en gig switch til kabling. Det kan jeg få for ca det halve. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate