Nyt tastatur

  • Hey Tweakers!


    Med Battlefield 3 lige om døren, er mit tastatur selvfølgelig brækket ned. D.v.s. at A knappen ikke registrerer alle mine tryk. Derfor skal jeg have indvisteret i et nyt. Nogen der kan anbefale noget lækkert? Jeg gamer for det meste på den stationære, så det er der fokus skal ligge. Overvejer noget trådløst, men er der forsinkelse på, eller er det en skrøne?

  • til fps-gaming er det ikke en skrøne, der betyder det desværre lidt om det er et hurtigt usb kabel eller en trådløs forbindelse.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tag et kig på steelseries shift, jeg har det selv og er glad for det. Og jeg er sikker på at de laver et bf3 keyset til det, ellers har de et standard fps. Keyset.

  • BF3 keyboardet ser godt ud men tjek lige prisen... :ph34r:


    Jeg har selv et Razer Lycosa og det fungerer rigtig godt i gaming, typing, etc, bortset fra Touch-Pad'en er fawked up til brug med Windows Media Player og de har ikke formået at fixe det! Kliklyden for keys er også ovre i den mere larmende kategori, just FYI.


    Men du - og alle andre - bør nok gøre opmærksom på om du/I er til høje taster eller ej, for f.eks. Logitech's G15 & G19 har meget høje taster og det er et turn-off for nogle, mens det er lige meget for andre.


    Af andre gode mærker kan nævnes Roccat som siges at lave rigtig god kvalitet, så prøv at tjekke deres keyboard(s) ud!


    Skal forøvrigt selv have en ny mus inden BF3 retail, er lige nu mest til en Roccat Kone +


    :EDIT: Ved trådløs skal man også skifte batterier i et væk, det er dels irriterende og dels en større ekstra-udgift i længden...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

    Rettet en gang, sidst af Franner ().

  • helt enig, er man vokset op med ibm taster, så er de flade simpelthen ikke til at vænne sig til....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Jeg synes at det larmer ALT for meget, det var grunden til at jeg gik uden om det da jeg købte for nyligt.
    Men det er slf. En smags sag. Og derfor er det en god ide at finde en butik hvor du kan prøve de forskellige modeller inden du køber, som du også selv er inde på. Det samme gælder for mus. I elgiganten i esbjerg har de en fin afdeling med tastaturer man kan røre ved, ved ikke hvordan det er ved dig.

  • http://www.logitech.com/da-dk/…rds/keyboard/devices/4740


    min kammerat har dette og er meget glad for det :) det var en mulighed hvis det skulle være flade taster. dette er jo ikke decideret gamer tastatur men den klare sgu jobbet godt, hvis man kan leve uden macroe's osv. . det eneste lille minus er at backspace knappen larmer lidt men bestemt et meget lydløst tastatur. og så er det et flot tastatur og med lys i hvilket jeg syntes om når man sidder om aftenen og ikke gider have den store lampe tændt.
    ellers som de andre kig på razer, roccat eller steelseries. det er utrolig gode mærker med god forsikring :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Nok lige tynde nok knapper. Er nok mere af den gamle skole... Men har kigget lidt på logitech G19, hvilket jeg syntes er fedt. Og ja, lys i tastaturet er et +


    Har en ven der lige har købt G19 og må sige at det er rigtig lækkert, og så har det efter min mening en perfekt størrelse, syntes mit eget G510 er en anelse for stort.


    En anden kammi har købt Razor black widow(ikke ultimate), og må godt nok sige at det larmer når vi snakker på skype. Men har nu glad nok for det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Har selv købt et Steelseries Shift for et par dage siden.


    Ud over at du kan skifte keyboard layout ud, så synes jeg også deres software har en fed feature som at samtlige knapper på keyboarded er programmer bar, også synes jeg også personligt at det er utrolig dejligt ergonomisk også, så man ikke for ondt i hånden efter mange timers gaming..


    Men ud over det så er Logitech's G19 nok heller ikke et dårligt valg, det eneste jeg ikke bryder mig om er prisen også at den skærm er et irritations moment for mig, da jeg ikke bruger tid på at kigge på den for at checke ammunition mm. da man ligeså godt kan bruge sin egen monitor til det :)