PC crasher random!!

  • Hej!



    Jeg har et yderst irriterende problem! Min PC er begyndt at 'sætte sig fast'!! Og det er totalt random!


    Mus og tastetur dør, når det sker, og hvis jeg hører musik går det totalt i hak, spammer næmest kunet halvt sekund af sangen!



    Jeg har lige haft den til PC doktor, og de kunne ikke finde nogen hardwarefejl. Så han foreslog, at jeg geninstallerede Windows 7. Det har jeg nu gjort igår, men min pc er crashet 2 gange idag :(


    Windows er installeret på; OCZ VERTEX 2 100GB SATA II SOLID STATE DRIVE
    Så jeg ved ikke om det er den der fucker op??


    Jeg aner ikke hva' jeg skal gøre! Er der nogen der kan hjælpe??



    - Andreas

  • Skal ske ;)


    Asus P8P67 Deluxe


    Intel Core i5 I5-2500K


    GeForce GTX 560 Ti 1 GB PCIe (ASUS)


    CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)


    OCZ VERTEX 2 100GB SATA II SOLID STATE DRIVE


    850 Watt CoolerMaster Silent Pro M85

  • Får du nogen fejl meddelelse? Måske ikke som BSOD (eller hvad det nu hedder på Windows 7) men inde i loggen?


    Har haft et problem der kunne minde om dit (på en måde) og der stod der i min fejllog at Grafikkortet var blevet fanget i en uendelig loop eller noget i den stil.

  • Jeg har lige fundet det her, i LogBogen;


    Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.


    Kilde: Kernel-Power


    Hændelses-id: 41


    Men jeg har måske fundet nogle HotFixes, som jeg lige skal ha' prøvet!

  • Jah, der er ihvertfald et eller andet som bliver overheated!! Jeg har kopieret logfilen, så I kan se den!
    Og mit GFX er jo sådan set OC'et, men det er fra fabrikken :( Dooh!


    Lognavn: System
    Kilde: Microsoft-Windows-Kernel-Power
    Dato: 16-09-2011 22:29:11
    Hændelses-id: 41
    Opgavekategori:(63)
    Niveau: Kritisk
    Nøgleord: (2)
    Bruger: SYSTEM
    Computer: Baunce
    Beskrivelse:
    Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
    Hændelses-Xml:


    <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
    <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>2</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2011-09-16T20:29:11.543603600Z" />
    <EventRecordID>5512</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>Baunce</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
    </System>
    <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">10</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x11</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0xd</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0xfffff800036024ca</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    </EventData>
    </Event>


    Sorry det er lidt rodet!!

  • prøv evt. Bluescreenview fra nirsoft.net den ka fortælle dig hvilke filer gir dig BSOD i Windows jeg bruger den selv med Windows 7 Ultimate SP1 x86 når der er nogle probs :9xo


    og angående Factory OC på GFX kan det jo godt være den ska ha lydt mere juice for den blir 110% stabil ^^;

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Baunsgaard
    Nu siger du godt nok Juice?! ;)
    Skal jeg give den mere strøm tror du?


    Og det program der, har jeg downloadet nu, skal det bare køre, og så minimere vinduet?


    ja evt. ændre på strøm til kortet via MSI Afterburner.


    ja du køre bare programmet så skulle den selv fine Windows dump filerne i C:\Windows\minidump og så fornede kan du se de filer som er markeret rød det er dem der har gjort så du får BSOD.

  • Jeg har fundet denne side, ved hjælp af Logbogen, og der nævnes det at der er nogle Hotfixes, men dem har jeg prøvet at downloade, men så skriver den, at de ikke passer til mit system? :(


    Windows6.1-KB979444-x86
    Windows6.1-KB983615-x86


    Der skriver ham gutten nemlig, at det nok er et 'shutdown' fordi noget er blevet overheated, og derfor lukker den ned inden det bliver for alvorligt...

  • OK, inden du går i gang med at overvolte osv., så prøv at køre nogle tests.


    Test dine RAM med memtest86+


    Test temperatur på CPU og GPU, der findes masser af værktøjer og lige så mange meninger om hvilke man skal bruge, jeg bruger Coretemp til måling af CPU og GPU-Z til GPU


    Det er vigtigt at du kører de tests ved både idle (altså hvor der ikke sker noget særligt på computeren) og under Load.


    Du kan teste load af CPU ved at køre programmet Prime95
    Du kan teste load af GPU med programmet furmark


    Hvordan ser det ud med drivere osv? evt. kan det være en ide at opdatere BIOS, jeg kan se at den nyeste BIOS opdatering skulle forbedre system stabilitet.


    EDIT: I øvrigt ignorer windows' fejlbeskeder, 9 ud af 10 gange er de så intetsigende og fuld af garbage, at det ikke er værd at bruge tiden på dem.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Du kunne også give Microsofts forholdsvis nye tool FixIt en chance, jeg har haft prøvet det og er overrasket over hvor godt det faktisk er.


    Du finder hjemmesiden og download af det her og en dansk brugsartikel om det her.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Prøvede du også Microsoft's 'FixIt'^^?

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Baunsgård


    Jeg har lige søgt på din fejl meddelelse, kig lige denne tråd igennem, måske ligger guldkornet der ?


    http://social.technet.microsof…a0-465e-af0f-99833c36128c


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak Ebo.


    Jeg har lige kigget tråden igennem. De nævner, at man skal kører memtest og opdatere nogle drivere.
    Det har jeg lige gjort, men lige nu, er pc'en crashet igen :( Doh!


    De mener også, at man skal lade memtest kører i 4-5 timer... Hva' siger I til den påstand?

  • Skal lige høre om du egentlig har installeret chipset drivers?

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)