Et er hvad; noget andet er hvor?

  • Hey folkens.


    Jeg har efterhånden konkluderet ca. hvad der skal i min nye computer...
    Nu er jeg sådan set mere efter hvor der er billigst/bedst at købe henne :)


    Jeg tænkte på, om I ikke kunne komme med en række af hjemmesider som generelt har billigt hardware liggende omkring?
    Og hvis I gider, så meget gerne en side eller flere som sælger gode computere samlet.. Er ikke helt sikker på, om jeg orker at samle den selv :p
    Har hørt http://www.topdata.dk er billigst når man tænker på hvad man får for pengene?


    Mvh

  • Du kan jo præve og kigge på hvad der er i en fra topdata, og bruge det som sammenligningsgrundlag. Så er det halve af arbejdet allerede lavet.


    Du kan jo prøve at kigge på hvad et tilsvarende system vil koste hos komplett, dustin og proshop, så er du dækket godt ind.
    Prisen svinger fra næsten ingen forskel og til slet ingenting, da avancen på elektronik er latterlig lav herhjemme, at det ikke betyder det mindste i det lange løb alligevel. Fordelen du får ved at samle selv, er jo at du har bestemt hvad der skal smides i maskinen fra en start.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det Ebo siger! Plus mine erfaringer er, at jeg istedet for et billigt Gigabyte bundkort fra Topdata - på de maskiner, der lå i mit prisleje, da jeg købte - så fik jeg et godt Asus kort i stedet. Dermed ikke sagt at Gigabyte er dårligt - det var bare ikke gode kort, da jeg skulle købe.


    Det jeg siger med det er, som Ebo også nævner, at du selv vælger dele og hvis du har præferencer ift. mærke og små gadgets som er specifikke for producenten kan du vælge efter det.


    Fx. er jeg vild med, at Asus smider bluetooth på, da jeg bruger det en del. Mens MSI skulle have det bedste OC program og Gigabyte skulle have nogle gode til prisen.