Højttalere skratter med X-fi Xtreme Gamer

  • Hej!
    Jeg har fået et lille problem efter endelig at have fået min computer op at køre igen - når jeg tilslutter mit højttalersæt (creative P380) til mit Creative X-fi Xtreme Gamer lydkort, skratter lyden når den afspiller noget. Der er ingen problemer når der ikke er lyd igennem, men ligeså snart der kommer lyd fra computeren, skratter højttalerne (samtidig med de afspiller lyden godt nok).
    Det er IKKE højttalerne den er gal med, de virker perfekt sammen med min MacBook.
    Jeg har installeret de nyeste drivers fra Creative's hjemmeside. Jeg har både prøvet den nyeste stable og den nyeste beta. Operativsystemet er Windows 7 64-bit.
    Det eneste jeg kan finde på nu er at tage en hel fresh Win7 installation, og håbe på at den selv der kan finde ud af at installere de rigtige drivers så det virker. Jeg havde nemlig ikke lydkortet i under selve installationen, jeg satte det først i efter windows var installeret, og så kunne den jo ikke finde drivers af sig selv. Jeg mener tidligere at den har kunne finde drivers til det under installation, hvor det har virket.


    Hardware:
    Nexus RX-1K - 1000 Watt
    MSI FXA890-GD70
    Phenom II X4 965 @ 3,4 GHz
    2x2 Gb OCZ DDR3 RAM @1066 MHz (for 100% stabilitet)
    Radeon HD4870 1Gb
    Creative X-fi Xtreme Gamer


    Håber I kan hjælpe. Ellers må jeg bare geninstallere windows, jeg har ikke noget vigtigt på den - det er bare lidt træls at skulle installere alt om på ny.

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Hvad afspiller du som skratter? Det kan være at kvaliteten på musikken ikke er specielt høj?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Se lige i kontrolpanel om dit lydkort står som standardenhed og ikke dit onboard eller HDMI fra dit GFX.


    Rens din reg.database med ccleaner.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Og fjern driverrester med Driversweeper efter at have afinstalleret dem.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det er 100 % sikkert ikke, fordi den lyd jeg afspiller er af lav kvalitet... Det er ALT der skratter; Windows lyde, youtube klips, lyde fra spil, film musik osv.
    Jeg har ikke prøvet onboard lydkortet, nej. Jeg kom til at sætte stikket i det først, og så slukkede computeren bare uden videre, uden at ville tænde et stykke tid efter (wtf).
    Jeg har afinstalleret ALT gennem kontrolpanel, senere søgt på ALT hvad der indeholdt "Creative", slettet det, brugt Driver Cleaner Pro, Driver Sweeper, CCleaner og Auslogics speed boost til at dræbe ALT, fra de forbandede idioter der har lavet det her (angryface!!!), men det virker stadig ikke :(
    Nu fremgår lydkortet/højttalerne ikke engang i kontrolpanelet, men alligevel kan den ikke installere drivers til lortet fordi den åbenbart mener, at der er en nyere driver installeret. Jeg har prøvet alle tilgængelige drivers fra deres side, deres Software Autoupdate (som er noget god damn piece of shit, der kun virker med Internet Explorer, som så ikke virker fordi det er effing Microsuckscockbigtime(!), der har lavet browseren, så "an error has occured". AAAARGH!!!
    Så nu har jeg slet ingen lyd, ikke engang noget skratten, men til gengæld en kæmpe bunke frustrationer.
    Far har lyst til at skyde nogen X(

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Det er et typisk Creative driver problem, sorry...jeg har selv haft så mange problemer med drivere og tilhørende software med div Creative lydkort jeg har haft, så jeg rører ikke deres produkter mere, overhovedet, heller ikke webcams etc., for det er de samme programører som laver driverne til alle deres produkter...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

    Rettet en gang, sidst af Franner ().

  • Er det driverne som laver ged i den, så kan du jo prøve at DL dem fra enten Audiotrak eller Auzentech, siden de laver lidt om på driverne, måske kan du få det til at virke den vej rundt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Er onboard disablet i bios?


    Har du prøvet en anden port i bundkortet til lydkortet?


    Du kunne tage lydkortet ud og afinstallere driver fuldstændigt. Hent så den seneste af driverne, som du husker virkede og prøv at sætte kortet i en anden pciport.


    Deres drivere er ikke optimale nej, men man kan altid få det til at virke, hvis man finder en eller anden mærkelig måde det pludselig gerne vil virke på :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Og hvordan ved jeg hvilken driver jeg skal have fra Audiotrak/Auzentech?
    Jeg har både prøvet med og uden onboard HD audio controller enabled i BIOS, stadig samme problem.
    Jeg har lige geninstalleret windows 7 fuldstændig, denne gang med lydkortet i under installation, installerede en anden, ældre driver denne gang, som jeg VED har virket på et tidligere bundkort jeg havde, stadig samme problem. Ang. afinstallere drivers fuldstændig - det er netop det jeg ikke kan - de har ingen "uninstaller" som sådan, man kan kun gøre det gennem kontrolpanel, og det klarer det ikke fuldstændig. Selv med Driver Sweeper etc.
    Ang. anden PCI port - jeg har kun denne i mit bundkort :(

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Drivere:


    Auzentech hvis det er pci-e x1


    http://www.auzensupport.com/site/download/updates.php


    Audiotrak prodegy 7.1 e x-fi, det er en unified driver


    http://download.audiotrak.net/?w=at&p=17&g=1&l=en


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Synes jeg husker noget fra det officielle Creative forum om, at en gut, eller flere, (det ligger år tilbage og min hukommelse er et rodet pulterkammer...) havde løst et tilsvarende problem ved at fjerne/skærme forskellige ting tæt på computeren, som højtalere, etc, for at stoppe interference, så det kunne da være et forsøg værd, right...?

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Jeg har prøvet dem begge. ingen af dem virker. Når jeg kører applikation under (x64) mappen sker der absolut intet. Har prøvet 3 forskellige versioner af Audiotrak...


    Jeg har fået onboard kortet til at virke nu, det spiller fint (ikke helt ligeså godt som X-fi, da det virkede), men lyden skratter i det mindste ikke. Det fjerne vel også lidt af sandsynligheden fra at det var interferens. Godt bud ellers, jeg havde godt overvejet det. Jeg ender nok med at holde mig til onboard kortet, så virker det da i det mindste. Det er da bare for irriterende at man ikke kan bruge et ellers udmærket produkt fordi Creatives programmører er nogle 100 % inkompetente assholes(!) X(

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mads_spazz
    Det er da bare for irriterende at man ikke kan bruge et ellers udmærket produkt fordi Creatives programmører er nogle 100 % inkompetente assholes(!) X(


    Nu skal jeg ikke kunne sige om de er kompetente eller ej, men husk på at der er fejl i alt software og den relative kvalitet af software er ofte afhængig af hvor mange ressourcer der er blevet brugt på det.


    Altså hvis der ikke er blevet budgetteret nok penge, er resultatet også ofte derefter.


    Så hvis du vil bebrejde nogen, så bebrejd Creative generelt, de har jo selv bestemt hvor mange ressourcer de vil bruge på driveren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Meheh.
    Der er nogle der har skabt et produkt der ikke virker pga. softwaren. Og det er da ikke ligefrem fordi det er "billige" produkter de sælger i deres X-fi serie af lydkort. Der har bare været så forbandet mange problemer med det lort, også på tidligere computere. Mest af alt fordi man ikke kan afinstallere deres software ordentligt. Det er simpelthen for dårligt. Jeg har prøvet noget lignende på en tidligere computer med samme kort, hvor jeg efter at formattere fik det til at virke med deres Software AutoUpdate. Så det ville jeg lige prøve igen - og prøv nu at se der:
    http://peecee.dk/upload/view/326490
    Det har nok også noget at gøre med det er internet explorer det er åbnet i - men de har ikke gjort det kompatibelt til andre browsere - WHAT THE FUUUCK - BOOOOOOOOOM!!!!

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

    Rettet en gang, sidst af mads_spazz ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mads_spazz
    Meheh.
    Der er nogle der har skabt et produkt der ikke virker pga. softwaren. Og det er da ikke ligefrem fordi det er "billige" produkter de sælger i deres X-fi serie af lydkort. Der har bare været så forbandet mange problemer med det lort, også på tidligere computere. Mest af alt fordi man ikke kan afinstallere deres software ordentligt. Det er simpelthen for dårligt. Jeg har prøvet noget lignende på en tidligere computer med samme kort, hvor jeg efter at formattere fik det til at virke med deres Software AutoUpdate. Så det ville jeg lige prøve igen - og prøv nu at se der:
    http://peecee.dk/upload/view/326490
    Det har nok også noget at gøre med det er internet explorer det er åbnet i - men de har ikke gjort det kompatibelt til andre browsere - WHAT THE FUUUCK - BOOOOOOOOOM!!!!


    Så du er simpelthen nået til hvor jeg er og i nogle år har været omkring Creative og deres software...og vi er ikke alene...du skulle ha' set Creatives forums omkring overgangen fra Win XP til Vista fordi deres drivere ikke virkede og det viste sig at de med vilje havde fucket deres drivere til ældre lydkort op for at 'animere' folk til at gå ud og købe et X-Fi i stedet for...jeg rører aldrig et Creative produkt igen!

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Jeg læste faktisk en tråd om det igår aftes hvor Creative's fantastiske kundeservice samt driver problemer var oppe og vende endnu engang.


    Du kan jo lige prøve og skimme den igennem, fordi jeg mener at huske at hos nogle af svarerne, var der henvisninger til moddede Creative x-fi drivere som virker, uden at man løber ind i det bøvl, som du uheldigvis er endt i.


    http://www.hardwareonline.dk/nyheder.aspx?nid=10839


    Jeg mener det var denne her, som de snakkede om


    http://www.overclock.net/sound…-modded-x-fi-drivers.html


    http://www.tacticalgamer.com/p…-x-fi-modded-drivers.html



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Der er åbenlyse fejl i softwaren, men mit Xtreme Music har jeg altid kunne få til at virke (nogle gange efter meget nørklen) og det gælder Windows xp 32/64bit, Vista x64 og Windows 7 x64. Det samme gælder Xtreme Music pcie som faktisk aldrig har haft et enenste problem, men er nu skiftet ud med hdmi audio i min htpc.


    Tror det er et spørgsmål om at gribe det an på den rigtige måde.
    Havde du haft skratten før, for det kan være en hardware defekt der er opstået og ikke software relateret.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har også et Elite Pro liggende.
    Det var ganske glimrende i XP-tiden, men noget skidt der efter.
    Køber heller aldrig Creative mere, alene pga. skod-drivere.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb