Power Fan VS. Chassi Fan? P67 Mobo

  • Sidder og flytter mit hardware over i mit nye kabinet, og lægger mærke til at jeg har Chassis og Power fans nok til at undgå at trække et 4 pins IDE strømkabel ud af PSU'en og over i en adapter til de tre kabinetblæsere kabinettet har - men det er så 2 Chassis og Èn Power fan. Er bundkortet lige meget med hvad der sættes til hvor? og hvad betydning har de réelt?


    Personligt tænker jeg at de bare kan sættes til at køre i BIOS på samme måde som hvis de fik strøm fra et 4 pins? Selv om en af dem er en "power" fan slot?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • nogen psu'er har et stik til deres blæser (3pin) som som man normalt sætter i power


    men det er lige meget hvor du sætter dem, jeg ved ikke om du kan styrre alle blæsere fra bios?

  • Det funkede - de to af blæserne der har to hastigheder havde heldigvis en fancontrol på dem selv, så BIOS behøver ikke gøre andet end at sende strøm til dem alle. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |