Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 7. september 2011, 19:38

Sidder og flytter mit hardware over i mit nye kabinet, og lægger mærke til at jeg har Chassis og Power fans nok til at undgå at trække et 4 pins IDE strømkabel ud af PSU'en og over i en adapter til de tre kabinetblæsere kabinettet har - men det er så 2 Chassis og Èn Power fan. Er bundkortet lige meget med hvad der sættes til hvor? og hvad betydning har de réelt?

Personligt tænker jeg at de bare kan sættes til at køre i BIOS på samme måde som hvis de fik strøm fra et 4 pins? Selv om en af dem er en "power" fan slot?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "HerrMansen" (07.09.2011, 19:38)

2

onsdag, 7. september 2011, 19:52

nogen psu'er har et stik til deres blæser (3pin) som som man normalt sætter i power

men det er lige meget hvor du sætter dem, jeg ved ikke om du kan styrre alle blæsere fra bios?

3

onsdag, 7. september 2011, 20:09

Det funkede - de to af blæserne der har to hastigheder havde heldigvis en fancontrol på dem selv, så BIOS behøver ikke gøre andet end at sende strøm til dem alle. :9xo

4

torsdag, 8. september 2011, 08:35

Altså ved Power kører de hele tiden på fuld power, hvorimod Chassis kan styres fra FanXpert eller lign.

STATIONÆR (Win7 64-bit): Intel i5 2500K*ASUS P8Z68-V Pro*G.Skill RipjawsX 2x2GB, PC-12800 HIS Radeon HD6950 2GB (Shaders Unlocked)*CM Silent Pro Gold 700w WD Caviar Black 1TB*Fractal Design R3
LAPTOP (Win7 64-bit): Lenovo Thinkpad x121e (E-300)

Seneste tests og artikler

0

Logitech G402 Hyperion Fury Gaming Mouse

Det er os en stor fornøjelse a
Læs Mere

0

Enermax Hot-swap og Harddisk Enheder

I denne test skal vi ikke kun
Læs Mere

0

be quiet! Straight Power 10 - 600 watt

Du kender garanteret den tyske
Læs Mere

0

ASRock X99 WS

Efter en lille pause fra X99-v
Læs Mere
Seneste nyheder

0

AMD med ny Catalyst 14.9 WHQL driver

AMD har frigivet en ny Catalys
Læs Mere

0

Microsoft har annonceret Windows 10

Microsoft tog de fleste på sen
Læs Mere

3

Buet SD590C LED skærm fra Samsung

Samsung er kommet med deres ny
Læs Mere

1

AMD Tonga får 384 bit hukommelses interface

AMDs kommende Tonga chip får e
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.