Telenor Router - Købe min egen?

  • Hej,


    Nu har jeg gennem længere tid døjet med en af de 'fantastiske' routers man får smidt i nakken af Telenor, mere præcist en ZyXEL Prestige 2602R-61. Dog har jeg på det seneste døjet med en masse stabilitets problemer samt port forwarding den ikke helt forstår. Nu orker jeg det ikke mere, er nået til et punkt hvor jeg bliver smidt af spil og den står og kløjser i YouTube videoer, på flere maskiner der er sat til!


    Nu har jeg besluttet mig et købe en der er lidt mere kvalitets præget og kan forstår denne skal understøtte Annex A og gerne M samt PPPoA. Dog når jeg søger på disse udtryk på faktisk alle routers dukker intet op, det er slet ikke til at finde under specifikationer, ej hellere på producentens side hvilket er mig lidt en gåde.


    Men jeg vil så høre, hvilken router opfylder alle disse krav og det behøves ikke nødvendigvis at være en no-name dims til 80 kroner, må gerne være lidt kvalitet over den. Wireless er ikke nødvendigt, da jeg har et D-Link AP, men hvis det ikke er til at komme uden om er det ligemeget.


    Jeg høre folk forslår D-Link DIR-655?


    På forhånd tak.

  • Nu skal du lige huske på at din ZyXEL router sikkert også er dit modem,
    så du kan ikke bare tage den fra og sætte fx en DIR-655 på i stedet.


    Men du kan sagtens sætte en router på efter dit modem.
    DIR-655 er en super god router, og nem at sætte op og foward'e porte på.
    Dog er den ved at være en lidt gammel sag, så der er ganske sikkert kommet
    noget nyere og smartere på markedet.


    Men jeg vil i hvert fald gerne anbefale DIR-655'en. :)

  • Tak for svaret,


    Ja kan jeg godt se nu - Det betyder vil man også skal erhverve et modem også. Jeg vil selvfølgelig gerne have en enkelt enhed. Nu faldt jeg lige over denne, http://www.proshop.dk/Netvaerk…-N-150-ADSL2-2237935.html som har det hele, samt går som begge dele - Dog er denne på fjerlager alle steder, så det ender nok med jeg først har den fredag hvis jeg bestiller nu. Står og vil meget gerne have fingre i en erstatning Torsdag.


    Så noget alternativ i den retning der også er mere i den 'nye' end ( Dette var det seneste ADSL2 produkt de havde på D-Link's hjemmeside, så jeg regner med det er deres nyeste produkt ).

  • Den router du har fundet, burde have det du forespørger, jeg ville nok personligt gå efter en ikke singlestream router (150Mbps wifi), f.eks. denne: LINK


    Men, naturligvis hvis du ikke har de store krav til det trådløse, så burde det fungere udmærket.


    Du kan i øvrigt ikke nøjes med et modem og en almindelig router, da du ikke kan køre PPPoA med sådan en kombination.


    Hvor sikker er du i øvrigt på at det er routeren der er problemet med din forbindelse? det er korrekt at de ZyXEL routere ikke er fantastiske til at route, men de burde da fungere nogenlunde rimeligt.


    Den nemmeste måde at teste på om det er routeren der "choker", er at sætte en computer til og ikke lave noget der kræver det store ifht. routing (altså ingen p2p osv.), hvis du kan bevise at det ikke er fordi routeren laver noget rod, så kan du jo få din udbyder til at kigge nærmere på det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.