Asus K53Sv eller Lenovo T510??

  • Hvad skal den bruges til?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Hvad skal den bruges til?


    Den skal bruges til alm. kontor arbejde, dvs. office, billeder, internet.


    Har også luret lidt på en Dell XPS 15, men ved ikk helt hvad jeg skal sige til dem?


    Mvh
    Lasse

  • Til kontorarbejde ville jeg klart tage ThinkPad'en..


    har selv en T510'er - dog med kraftigere hardware.. i7 620M, NVIDIA Quadro NVS 3100M, 1600x900, Vertex 3 120GB og lidt andre ting ;)


    Det eneste minus den du har fundet - er opløsningen. 1366x768 er jo fint nok, men skærmen bliver hurtigt fyldt. Er selv glad for min HD+ (1600x900).


    den her har lidt mere skrivebordsplads - selvfølgelig til en lidt højere pris.


    Min far bruger en T410 med en ekstern skærm, men kan se T510'erne starter længere nede i pris.. Men du kan jo os sagtens nøjes med en lav opløsning og så have en ekstern skærm til, hvis du ønsker mere plads på skrivebordet..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det skal lige siges, at der kan være stor forskel på kvaliteten af Lenovo produkterne


    Du må ikke sammenligne Lenovo med andre producenter. Nok er deres hardware konfigs ofte i mindretal, hvis du sammenligner med andre producenter, og deres konfigs til samme pris, men så mangler de andre vigtige punkter.


    En svaghed er batteriets levetid - mange, men ikke alle, Lenovo laptops mangler udholdenhed i forhold til deres konkurrenter, medmindre de er opgraderet med et udvidet batteri. På den anden side er Lenovo tastaturer, touchpads og trackpointers de bedste du finder, selv i den prisbillige IdeaPad line. Dog er de populære ThinkPads stadig i en klasse for sig, men til gengæld også meget dyre.



    Tjek evt denne test


    http://www.notebookreview.com/…view=lenovo+thinkpad+t510


    Asus K53Sv Som ER den samme som X53 serien


    http://www.notebookcheck.net/R…31V-Notebook.56057.0.html

  • Har netop læst testen af Asus og det er jo ikke ligefrem imponerende.
    Har luret lidt på Dell XPS 15 også, men synes at kunne erindre at sidste gang jeg havde en Dell (ikke business model) i hånden, da var det noget være plastik skidt ..


    hmm... tænke tænke, Ser i andre alternativer til omkring de 6-7000 for en ny Bærbar med 15,6(4)"? og minimum en i5?

  • Har netop læst testen af Asus og det er jo ikke ligefrem imponerende.
    Har luret lidt på Dell XPS 15 også, men synes at kunne erindre at sidste gang jeg havde en Dell (ikke business model) i hånden, da var det noget være plastik skidt ..


    hmm... tænke tænke, Ser i andre alternativer til omkring de 6-7000 for en ny Bærbar med 15,6(4)"? og minimum en i5?

  • hej alle - og tak mange gange for jeres gode inputs.


    Jeg er nu kommet frem til følgende 3 modeller, som jeg kommer til at vælge i mellem


    ASUS K53SV SX130V : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5182666



    LENOVO T510: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspxpid=4407435


    DELL Latitude E5520: http://www.dell.com/dk/virksomheder/p/latitude-e5520/fs
    med en i5 2,5 gHz - ved godt at prisen er over de andre, men det må jeg jo tage med.


    Det jeg lurer lidt på lige nu er følgende.


    1. Er der markant forskel i performance mellem de 3 modeller?
    2. Skal have besluttet om jeg vil have en 1366x768 eller 1920x1080? - Det er en "svagtseende" person som hovedsageligt skal benytte den.


    Flere inputs?


    Mvh
    Lasse

  • Nej hvor pinligt.. Jeg snakkede om en bedre T510'er til dig, men fik ikke linket med.. Her har du det..


    http://www.edbpriser.dk/Produc…q=t510&sp=all&pid=4838009


    Til kontorarbejde skal du slet ikke tænke ydeevenen.. slet ikke når vi er oppe i i5'ere.. Selv de små i3'ere er mere end rigeligt til kontorarbejde.. Det du skal tænke på, at holdbarhed, komfort og ergonomi (og vel egentligt også datasikkerhed).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • Jeg ville tage den som gaming-king linker til. T-serien har som Maverick skriver generelt et godt ry, selvfølgelig er der sorte får i flokken, men generelt er det en god stabil serie.


    Men hvor krævende er de programmer du skal bruge? For hvis du bare skal bruge Word og lign så er den lille T510 ganske god med 2 gb ram. For mit vedkommende har jeg erfaret at 2 gb ram er for lidt, da jeg også bruger nogle krævende statistikprogrammer på mit studie og der har de i min klasse, der har 4 gb ram et stort forspring uanset CPU.


    Mht. den Dell du linker til, er den for dyr i forhold til, hvad du får efter min mening. Igen er den T510, som gaming-king linker til bedre i mine øjne - men jeg har heller ikke det bedste forhold til Dell ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Nej hvor pinligt.. Jeg snakkede om en bedre T510'er til dig, men fik ikke linket med.. Her har du det..


    http://www.edbpriser.dk/Produc…q=t510&sp=all&pid=4838009


    Til kontorarbejde skal du slet ikke tænke ydeevenen.. slet ikke når vi er oppe i i5'ere.. Selv de små i3'ere er mere end rigeligt til kontorarbejde.. Det du skal tænke på, at holdbarhed, komfort og ergonomi (og vel egentligt også datasikkerhed).


    ja den kan jeg godt se ser markant bedre ud i specs, men det er dog ikke med en i7 som du har i din?


    Tror jeg går videre med denne, da den dækker behovet så rigeligt samt har en god opløsning (dem der skal bruge den ser ikke 100% skarpt mere, hvorfor 1080p vil være for højt)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shika


    ja den kan jeg godt se ser markant bedre ud i specs, men det er dog ikke med en i7 som du har i din?


    Tror jeg går videre med denne, da den dækker behovet så rigeligt samt har en god opløsning (dem der skal bruge den ser ikke 100% skarpt mere, hvorfor 1080p vil være for højt)


    Så kan det næsten være en fordel at du du tager en med lille opløsning - finder i så ud af at det er for lidt, så køb en ekstern skærm..


    en i7'er får du slet ikke brug for! Min er en dualcore (den kraftigste du kan få) og er den eneste dualcore som er en i7'er - men den minder mere om en i5'er end en i7'er - hvis man kikker på arkitekturen. Dog har min AES infrastruktur - som har noget med kryptering at gøre - ikke noget du skal tænke det fjerneste på. Men jeg valgte specifikt en dualcore, da jeg ved at de quadcore man kan få som ligger i samme prisleje er dårligere pr. core. Dvs i de applikationer hvor den ikke kan bruge mere end 1 eller 2 cores, der vil 620M'eren være hurtigere. Og den tager slet ikke ligeså meget strøm som en quad.


    Men nå - du har rigeligt i en i5'er - som sagt er en i3'er også rigeligt..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650