Nyt grafikkort (nvidia, gerne SLI)

  • Min far skal bruge et nyt grafikkort til hans maskine og han vil gerne have et nvidia kort, gerne 2 i SLI hvis budgettet/strømforsyningen holder til det :)


    Han har en 850 watt siddende i maskinen, så jeg er ikke helt sikker på at den kan klare 2 tunge grafikkort.. Det er en i7 maskine han har samlet, ved ikke hvor meget strøm sådan noget trækker.. Der sidder det sædvanlige i, 1 optisk drev, 2 harddiske og ellers ikke noget strømkrævende.. Der sidder også et tv-kort i hvis det har noget at sige


    Kan ikke på stående fod huske hvad bundkort der sidder i, så hvis det er relevant så spørg lige til det, så finder jeg ud af hvad bundkort det er :)


    Hvilket/hvilke grafikkort synes i han skal købe? Han vil gerne have noget der virkelig sparker røv

  • Hvis han vil køre SLI, skal han jo have et bundkort der understøtter det, så på den måde er bundkortet meget vigtigt. Det er også bedst hvis det kan køre 8x, 8x i sli og ikke 16x, 4x. Jeg ville klart anbefale to GTX 560Ti i SLI. Se evt. komplett's tilbud på et twinfrozr II kort til 1500. Sådan et i sli kan sagtens blive kørt med en 850w (hvis kvaliteten er ok) og det ville kunne køre alt stort set perfekt. Der er dog nogle få spil hvor du skal slå SLI fra for at få det optimale ud af det, men sådan er det jo altid med crossfire/sli.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • PSU'en er fin til SLI håber den er af rimelig kvalitet.


    Hvor grafiktungt snakker vi om? Men ja mes for pengene når vi snakker Nvidia er gtx560TI

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • ja undersøg det hellere lige evt smid modelnavnet ind her på forummet så skal der nok være en som lige ved det hvis du er i tvivl jo ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW