skal jeg gøre det?

  • hej der ude håber i kan hjælpe mig ! :p


    jeg er blevet tilbudt et brugt XFX 275 XXX overclocked grafikkort som matcher det jeg allerede har.


    ASUS P7P55D
    XFX Geforce GTX275 XXX Overclocked
    WD 150GB VelociRaptor, SATA2, 16mb, 1
    Kingston 2048 MB DDR3
    Intel Core i5 750
    Fractal Design Define R3
    Xilence 600W 13 cm Fan REDWING


    og så tænkte jeg på om jeg skulle købe det og køre crossfire, eller vil det være fuldstændigt åndsvagt, at bruge 2 så gamle kort sammen eller hvad? er godt klar over jeg har brug for en ny psu, hvis jeg gør det.

    ASUS P7P55D
    Sapphire Radeon HD 5870 1GB
    WD 150GB VelociRaptor, SATA2, 16mb, 1
    Corsair Vengance 2x4 GB DDR3
    Intel Core i5 750
    Fractal Designe Define R3
    Xilence 600W 13 cm Fan REDWING

  • det ville nok være dumt hvis du vil spille nye spil som bf3 og det nye cod...


    og ja jeg vil nok anbefale dig at købe en ny psu, hvis du vil køre sli.


    men hvad skal du giver for det kort for hvis det er meget lidt kan det jo sagtens betale sig :)


    hvorfor har du kun 2 gb ram til en ellers udemærket computer? :)


    jeg vil nok også anbefale dig at købe et nyere grafikkort som 560ti eller 6950 hvis du vil spille de nyere titler som bruger DX11 ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Felius: Du kan IKKE køre CrossFire med 2xNvidia kort. CrossFire er KUN for Ati/AMD kort. 2xNvidia kort skal køre SLi !!!


    haha sorry :p det ved jeg til næste gang :) okay vil hellere investere i et nyere kort så :p jeg har skrevet forkert :p har 8 gb ram :p ved ikke hvorfor jeg har skrevet det :p

    ASUS P7P55D
    Sapphire Radeon HD 5870 1GB
    WD 150GB VelociRaptor, SATA2, 16mb, 1
    Corsair Vengance 2x4 GB DDR3
    Intel Core i5 750
    Fractal Designe Define R3
    Xilence 600W 13 cm Fan REDWING

  • det er ved at være 2 år gammelt nu mit eget, så skal også snart have en nyere model :p

    ASUS P7P55D
    Sapphire Radeon HD 5870 1GB
    WD 150GB VelociRaptor, SATA2, 16mb, 1
    Corsair Vengance 2x4 GB DDR3
    Intel Core i5 750
    Fractal Designe Define R3
    Xilence 600W 13 cm Fan REDWING

  • Du skal allerførst have flere ram.
    Crossfire eller SLI skallerer så godt idag, at putter du 2 kort af sidste års mellemkort sammen, så får du en ydelse i spil, som sagtens kan følge med dagens kort helt uden problemer.
    Du skal så have en PSU som kan fodre dem og have en CPU der kan følge dem osse., så er du på banen til både BF3 og MW3.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Du skal allerførst have flere ram.
    Crossfire eller SLI skallerer så godt idag, at putter du 2 kort af sidste års mellemkort sammen, så får du en ydelse i spil, som sagtens kan følge med dagens kort helt uden problemer.
    Du skal så have en PSU som kan fodre dem og have en CPU der kan følge dem osse., så er du på banen til både BF3 og MW3.


    Mvh
    Sam


    Men kan 275 godt køre directx 11?

    ASUS P7P55D
    Sapphire Radeon HD 5870 1GB
    WD 150GB VelociRaptor, SATA2, 16mb, 1
    Corsair Vengance 2x4 GB DDR3
    Intel Core i5 750
    Fractal Designe Define R3
    Xilence 600W 13 cm Fan REDWING

  • Forstår slet ikke, at der overhovedet bliver rådet til at købe et Nvidia kort..... Dit bundkort understøtter ikke SLI og dermed basta.


    Hvis du skal ha flere FPS, skal du ha et hurtigere Nvidia kort, eller 1-2stk. AMD kort.
    Du vil blive slemt skuffet over at købe endnu et Nvidia, da du skal ha andet bundkort også....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    Forstår slet ikke, at der overhovedet bliver rådet til at købe et Nvidia kort..... Dit bundkort understøtter ikke SLI og dermed basta.


    Hvis du skal ha flere FPS, skal du ha et hurtigere Nvidia kort, eller 1-2stk. AMD kort.
    Du vil blive slemt skuffet over at købe endnu et Nvidia, da du skal ha andet bundkort også....


    Sweet_Dane om det understøtter el. ej betyder intet en SLI-bro og så anatolymik's SLiPatch så skulle det gerne køre :9xo

  • Det kommer an på et par ting, om du bør anskaffe dig det gtx275.


    1: kan du klare dig uden Dx11?
    2: Hvad skal du give for det gtx275?
    3: Vil du modde/bruge den patch Puma foreslår


    Det er faktisk det du skal overveje.
    Er I nu helt sikre på, at der skal købes ny PSU for at køre SLI?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvis det handler om at få så mange fps for så lidt penge som muligt, så ville jeg købe det ekstra 275 og gøre som puma siger med en patch. Ellers må du jo lægge nogle flere penge ud og købe et større kort, men du skal nok op i et gtx 570/580 eller amd 6970 for at få samme fps som 275 i sli.

  • jeg ved ikke helt om jeg kan klarer mig uden directx 11, og jeg er ikke den mest erfarende inden for pc, derfor kendte jeg ikke forskel mellem sli og cross.. Men jeg overvejer at købe et 560ti kort, er det okay? eller er det for mange penge at smide efter det, fik tilbudt 275 for 600 kr...

    ASUS P7P55D
    Sapphire Radeon HD 5870 1GB
    WD 150GB VelociRaptor, SATA2, 16mb, 1
    Corsair Vengance 2x4 GB DDR3
    Intel Core i5 750
    Fractal Designe Define R3
    Xilence 600W 13 cm Fan REDWING

  • Du bør kunne få det gtx275 til mindre, for lyder dyrt :P


    Du kan få et gtx560to for 1500kr på komplett.dk, hvilket jeg ville anbefale. Så behøver du heller ikke købe en ny PSU :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • hvad er fortskellen mellem 560ti og to?


    jeg kunne godt tænke mig et grafikkort af mærket ASUS, da mit bundkort også er det :p og er virkeligt glad for det, da der er mange nemme funktioner for sådan nogen som mig, som ikke skal OC så meget , og kan lige samle en pc :p

    ASUS P7P55D
    Sapphire Radeon HD 5870 1GB
    WD 150GB VelociRaptor, SATA2, 16mb, 1
    Corsair Vengance 2x4 GB DDR3
    Intel Core i5 750
    Fractal Designe Define R3
    Xilence 600W 13 cm Fan REDWING

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Felius
    hvad er fortskellen mellem 560ti og to?


    jeg kunne godt tænke mig et grafikkort af mærket ASUS, da mit bundkort også er det :p og er virkeligt glad for det, da der er mange nemme funktioner for sådan nogen som mig, som ikke skal OC så meget , og kan lige samle en pc :p


    der findes ik GTX560To det er en stavefejl den hedder GTX560Ti :razz:

  • fair nok :p synes nok jeg aldrig havde hørt om det :p
    men er der stor forskel uden og med directx 11 ?

    ASUS P7P55D
    Sapphire Radeon HD 5870 1GB
    WD 150GB VelociRaptor, SATA2, 16mb, 1
    Corsair Vengance 2x4 GB DDR3
    Intel Core i5 750
    Fractal Designe Define R3
    Xilence 600W 13 cm Fan REDWING