9 cellet batteri til Dell XPS m1330: funker uoriginale?

  • Jeg ville gerne have et 9 cellet batteri til min Dell XPS M1330, men synes de 1300kr på Dells hjemmeside er lige i overkanten.


    Med henblik på det, er der så nogen der ved, om de uoriginale batterier er noget værd?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • Det er ofte det batterier koster desværre, alternativet er at købe det på ebay eller lignende, men der er det som sagt svært (for ikke at sige umuligt) at bestemme om du køber et originalt.


    Du kan dog godt købe det batteri udenom dell, det er på edbpriser: LINK


    Men prisen er ikke fantastisk, med mindre du vil prøve at bestille hos en af de forretninger der ikke har det på lager.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er en dyr affære for at få lidt længere levetid på batteriet ;)
    Jeg må bare prøve at finkæmme ebay og amazon pg håbe at jeg kan fiske et originalt frem :)


    Takker for dit input :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvorfor skal det være originalt?


    Batterier.dk har et til 629 (CL3151B-806)


    /ask


    Jeg har bare hørt dårligt om de uoriginale batterier, men kan være det kun gælder Hong Kong udgaverne fra ebay ;)


    Nogen der har erfaringer med batterier.dk og deres produkters kvalitet? For hvis det nu er ligeså godt, så ville jeg ikke have noget imod at købe fra dem.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har ikke erfaring med deres kopi-batterier, men deres service har været fin de gange jeg har benyttet dem, og hurtig levering (som i næste dag i min postkasse).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Jeg har ikke erfaring med deres kopi-batterier, men deres service har været fin de gange jeg har benyttet dem, og hurtig levering (som i næste dag i min postkasse).


    /ask


    Hvad har du haft købt hos dem, hvis man må spørge :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja, batterier, batterier og ladere.... Er det ikke stort set det eneste de sælger? Har derfor ikke haft brug for RMA hvis det er det du spørger efter.
    Har vel handlet der en 5-6 gange og altid med hurtig levering


    /ask

  • Jamen så må jeg skaffe mig et af dem, så snart der er penge til det :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Nogen der kan kaste lys på, om dette er originalt eller bare en kinamodel?


    http://www.ebay.co.uk/itm/9cel…m45fc17f44c#ht_4028wt_977


    Umiddelbart vil jeg tro at det er et uoriginalt, når man læser længere nede under "Product Quality":

    Quote

    Our laptop batteries are 100% fully compatible with the original manufacturer specifications.


    Men spørg sælgeren, det er den bedste måde at finde ud af det på.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=138978&sid=


    Samme svar i denne tråd. Kvaliteten er super svingende kopi kontra originale.
    Det siger lidt sig selv.


    Problemet er, at cellerne ofte er en elendig standard, og selve byggekvaliteten på batteriet er dårlig.
    Testede selv dette på en privat maskine, og selvom batteriet var nyt, så nåede det altid over 75 % i kapacitet. Her til bliver kopi batterierne ofte varmere, og varme nedbryder cellerne markant hurtigt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=138978&sid=


    Samme svar i denne tråd. Kvaliteten er super svingende kopi kontra originale.
    Det siger lidt sig selv.


    Problemet er, at cellerne ofte er en elendig standard, og selve byggekvaliteten på batteriet er dårlig.
    Testede selv dette på en privat maskine, og selvom batteriet var nyt, så nåede det altid over 75 % i kapacitet. Her til bliver kopi batterierne ofte varmere, og varme nedbryder cellerne markant hurtigt.


    Det er for såvidt blevet afklaret og har også kigget i den anden tråd. Sidste spørgsmål handlede om hvorvidt der var tale om en kinamodel eller originalt batteri, men det får vi at se :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Det er for såvidt blevet afklaret og har også kigget i den anden tråd. Sidste spørgsmål handlede om hvorvidt der var tale om en kinamodel eller originalt batteri, men det får vi at se :)


    Så beklager jeg indlæg.