Corsair 120gb force 3

  • jeg har fået en ssd, jeg har allerede en Hitachi 1000 gb med system og alle spil, musik og win7 på nu vil jeg jo gerne have win7 lagt over på den, men jeg vil jo helst ikke slette alt mit andet lort fra den gamle hdd, kan jeg tage min gamle hdd ud smide win7 over på min ssd og så sætte den gamle i igen og slette win7 100%?


    men skal jeg hente noget nyt firmware inden jeg smider den i? hvor finder jeg det nyeste henne?

  • Nyeste firmware finder du i forum på corsairs website


    http://www.corsair.com/catalogsearch/result/?q=firmware


    Du kan godt gøre som du skriver ang. win7. Altså først installere den på din nye SSD, så tilslutte din gamle HD og slette win7, som ligger på den.
    Det eneste jeg lige kan se, at du kommer til at lave om, er dine spil som skal ligges ind igen, fordi alle tråde til OS fra spil ryger fløjten, når dit OS bliver flyttet over på din SSD. Dine billeder og andet du vil gemme, tager du lige en backup af først inden du sletter den gamle installation.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • lige nu har jeg bare sat den i såden at jeg lige kan få firmware updateret, men jeg kan ikke se den i denne computer, jeg kan dog godt se den i bios og enhedshåndtering, og jeg kan ikke lige huske hvad løsningen til problemet er (har haft det før...)


    nogen der kender løsningen? :D

  • Hey


    Tror det er fordi den mangler et partition bogstav. Du kan oprette et bogstav i disk management (engelsk windows)


    Du finder det i computer management, og der inde trykker du på disk management.

  • Du skal lige hoppe ind i computeradministration engang, og formatere den, og aktivere skidtet :) .
    Så skulle den være synlig.


    EDIT: Utroligt, efter en halvanden time, skriver vi samtidig :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().