Ny pc eller ej ?

  • Hej jeg sidder inde med en 2630qm 2,0ghz(2,9ghz turbo) Med 8gb ram og et 540m1gb grafik kort
    Men jeg syntes grafik kortet er lidt for svagt, vil helst gerne kunne trække Battlefield 3 uden LAGG i online! lige glad med om at det skal være lowest settings. Så har jeg kigget på en asus med en AMD Fusion A6-3400M / 1.4 GHz med et 6720g2 grafik kort og 8gb ram.
    er dette grafikkort bedre og ville det være bedre at opgradere til?
    Ellers er i velkomne til at komme med bud på andre bærbare! men højest 5000 og har selv en 4gb stick ram så ram kan sagtens bare være en pc med 4ram :)


    Ps. jeg kender minimalt til amds produkter men ved da at 6720 må være ok langt oppe af stigen men mht. den processor den lyder godt nok lidt svag ? anywho skriv nogle muligheder!


    pps. er ikke intra i stationær ved der er mere for pengende men det passer ikke mit brug.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Nu har lag online ikke noget at gøre med dit grafikkort, men mere din internetforbindelse.
    Lag/ping måles jo ud fra svar tiden mellem dig og den der "host'er" spillet.


    jeg er godt klar over at hvis min ping/latancy er dårlig lagger jeg men man lagger altså også hvis ens grafik kort ikke er stærkt nok til at trække spillet? enig?
    =dårlig grafikkort= dårlig fps=lagg?
    Lagg var måske det forkerte ord at bruge men i det tilfælde er det noget værre flueknepperi du fyre af... du ved jo godt hvad der bliver ment.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Nu har lag online ikke noget at gøre med dit grafikkort, men mere din internetforbindelse.
    Lag/ping måles jo ud fra svar tiden mellem dig og den der "host'er" spillet.


    Bubbi de unge mennesker synes ikke det lyder sejt når "det hakker" lyder meget federe når "det lagger"


    Quote

    men man lagger altså også hvis ens grafik kort ikke er stærkt nok til at trække spillet? enig?


    nej,så hakker det...lol


    Mht dit spørgsmål,så er der nok mindre performance i AMD maskinen,på cpu siden halter den gevaldigt,som du selv er inde på,gfx ydelsen ligger mer på linje,men yder stadig dårligere end 540m.


    http://www.notebookcheck.net/N…orce-GT-540M.41715.0.html


    http://www.notebookcheck.net/A…on-HD-6720G2.57274.0.html

  • Tror ikke du får en meget bedre bærbar til spil end din nuværende for 5k. Du burde kunne spille det meste, hvis du bare sætter grafikken ned.
    Har du opdateret din gfx driver, for der kan man sagtens hente en del performance, hvis du kører med halvgamle drivere.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Papis, du har lige købt en bærbar og du vil allerede skifte den ud? :D


    På Notebookcheck så ligger AMD GPU'en 1 plads over Nvidia GPU'en, men CPU'en i den anden bærbar kommer til at give mindre ydelse.

  • Madz jeg skriver også "Lagg var måske det forkerte ord at bruge men i det tilfælde er det noget værre flueknepperi du fyre af... du ved jo godt hvad der bliver ment." og stadig lagg og hak ? det er det samme bortset fra det skyldes 2 forskellige ting..
    Har ikke mere at sige til det.


    Renegger:
    Ok tak for svaret men har kigget på en msi med samme grafikkort men med et 2410i5 og så en 7200rpm harddisk ville det være bedre?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Quote

    Madz jeg skriver også "Lagg var måske det forkerte ord at bruge men i det tilfælde er det noget værre flueknepperi du fyre af... du ved jo godt hvad der bliver ment." og stadig lagg og hak ? det er det samme bortset fra det skyldes 2 forskellige ting..


    Så må du jo lære at kalde en spade for en spade ik hvalp..

  • Quote

    Så må du jo lære at kalde en spade for en spade ik hvalp..


    Det er så iorden du :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Som jeg ser det har du en lækker bærbar nu, og du vil ikke kunne købe noget til 5k, der retfærdiggør at skifte den nuværende ud.


    Behold den nuværende og som sagt før, så hent drivere på http://www.nvidia.com og installer dem. Du kan dog købe en SSD til den nuværende bærbar, hvilket nok ikke vil give bedre spilydelse, men vil være med til at give din en hurtigere maskine til at loade og måske også bringe varmeudviklingen lidt ned.


    Så som svar på din overskrift "Ny bærbar eller ej" = ej

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().