Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 11. februar 2004, 12:30

Iflg denne guide skal man lodde en fixed resistor ind på ledningen vsense. Til denne skal der loddes en f.eks. 1k vr modstand. Så justeres volten af denne variable modstand.
Nogen der ved hvor den anden ende af vr modstanden er skal loddes til vsense skal loddes til?
1. Den skal loddes til ground, men er det bare en af de sorte ground på ATX connecteren?
2. Hvad hedder en fixed resistor på danske hehe?

Who am I?

2

onsdag, 11. februar 2004, 13:15

Fixed resistor må være en fast modstand.
Den skal vel være på en bestemt størrelse ?

Der er ground hvor du spænder mainboard fast med skruer. ;)

3

onsdag, 11. februar 2004, 13:24

Ja den skal være 30ohm fast modstand sammen med en 1k vr modstand for at få mere juice ud af min Antec Truecontrol 550w.

Det ville bare være smart med en ground på atx connecteren, så man ikke skal lodde bare for at fjerne PSU'en.

Who am I?

4

onsdag, 11. februar 2004, 13:39

God pointe der. ;)
De sorte ledninger er GND vil jeg mene. Hvis du måler fra kassen på din PSU til en sort ledning er modstanden = 0 ;)

5

onsdag, 11. februar 2004, 13:44

ok, men der kan vel ikke ske andet end af PSU'en brænder af :D

Forstår ikke nogen bruger ovennævnte måde og andre bare en 10k vr modstand mellem 2 ledninger.......

Who am I?

6

onsdag, 11. februar 2004, 14:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
ok, men der kan vel ikke ske andet end af PSU'en brænder af :D

Forstår ikke nogen bruger ovennævnte måde og andre bare en 10k vr modstand mellem 2 ledninger.......

Jeg så lige et tilsvarende mod. Der havde han hentet en GND fra en mainboard blæser. Gæt hvor den GND kommer fra. ;)
Der er vel en grund til at sætte en modstand i serie med potetiomeret. Det kan jo skrues helt ned på nul modstand og det svarer til at lægge den direkte til stel. Jeg ved ikke om det er helt smart. ;)

7

onsdag, 11. februar 2004, 18:56

Fandt ud af moddet. PSU'en er ikke monteret endnu, men aflæst via atx-connector er volten nu 3.30@3.52

Dejligt.

Who am I?

8

onsdag, 11. februar 2004, 19:01

hvilken løsning valgte du så og hvile(n) størrelser modstande brugte du?

Det lyder til at være meget ligetil, det er da lækkert.

9

onsdag, 11. februar 2004, 19:22

Jeg brugte en 20ohm fast modstand og en 10k vr modstand.

Loddede den bare til en fri ground så den ikke skal forbindes med andre ting.

Who am I?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.