Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 11. februar 2004, 12:14

efter at have læst den anden tråd med digital kamera har jeg tænkt mig også at købe et men jeg er lidt i tvivl hvilket

jeg har fundet frem til to hvor jeg ikke kan finde ud af hvilket jeg skal vælge

Nicon coolpix 2100
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=19951

Trust 910Z PowerC@m Optical Zoom http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40639

jeg har ikke rigtig brug for at tage billeder i højere opløsning end 1600*1200 så 2.1M pixel er godt nok

jeg skal bruge macro til at tage billeder af hardware :) og skal ellers bare bruges for sjov

havde tænkt mig at købe 128MB kort til.

2

onsdag, 11. februar 2004, 12:23

Jeg ville vælge Trust , ikke bare pixel , men størrelse på camera og har hørt flere der er tilfredse med det.

The_Unforgiven

3

onsdag, 11. februar 2004, 12:26

Trust - har selv lige købt det kamera ;)

4

onsdag, 11. februar 2004, 12:31

tjaah, ikke fordi jeg har nogle erfaringer med nogen af de 2 kameraer, men efter som Nikon er blandt kamera-kongerne ville jeg vælge det...

en anden ting du skal vide er at selv om du kun skal tage for sjov billeder, så bliver der ikke meget "sjov" ud af dem, hvis de hele tiden er uklare og rystede...derfor kan du lige så godt gå efter noget kvalitet...

Her kan du se hvad de fandt ud af hos Rabatten:

Digitalkamera guide:

Udvalget af digitalkameraer er enormt. Men hvad skal man vælge, når det samtidig også skal være ordentligt? Rabatten tog udgangspunkt i en børnefamilie, som ønsker at købe et kamera til at tage billeder af deres børn, på ferier, etc.
Thomas Nykrog, der er fotograf og forfatter til Politikens bog om digitale kameraer giver disse generelle råd:

1. Kameraer til omkring 700 kroner kan generelt ikke bruges til særligt meget. De er for billige. Lad være med at købe dem, hvis du vil have noget ud af dit kamera.
2. Man kan få kameraer til cirka 1000 kroner, der kan tage billeder, men man kan også komme rigtigt galt af sted, hvis man køber kameraer i den prisklasse. Som eksempel nævner han et HP 435 digital kamera til 1.200 kroner. Kameraet har ingen auto-fokus, og derfor tager det uskarpe billeder. Så sørg for at tjekke, at der er auto-fokus.
3. De gode kameraer begynder ved ca. 2000 kroner. Her nævnes et Fuji A-210 digital kamera til 1999 kroner og kan købes hos Click fotoforhandlere overalt i landet. Det kan tage gode billeder og så er det let at forbinde med en computer. I samme prisklasse nævnes et [SIZE=3]Nikon Coolpix 2100 [/SIZE] som kan fås i Merlin og Click-forretninger til 1999 kr. Dette er et udmærket kamera til familiebrug.
4. Har man brug for at kunne forstørre sine billeder, så skal man have fat i et kamera med mange pixels. Jo flere pixels, jo større, pæne billeder kan man lave. Her nævner Thomas Nykrog et Minolta G500 kamera til 3.500 kr. Det har 5 mio. pixels, og det giver mulighed for en stor, pæn forstørrelse.
5. Det kan også være vigtigt med en ordentlig zoom funktion. Hvis man gerne vil tage billeder af dyrene i zoo og børnene ude på midten af fodboldbanen. F.eks. har et Olympus 740-kamera til 3400 kroner en 10 x zoom, hvilket er meget. Så kan man komme rigtigt tæt på tingene.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Mikkel" (11.02.2004, 12:33)

5

onsdag, 11. februar 2004, 13:58

fandt lige en konkurant mere

Canon PowerShot A60
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69192

6

onsdag, 11. februar 2004, 14:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af GargaZol
fandt lige en konkurant mere

Canon PowerShot A60
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69192

jep, det er også et sikkert og godt køb, var også selv ved at købe den da jeg var på udkig for et par måneder siden, valget faldt dog på sony dsc P72 som du også kan vælge hvis du vil have et nemt og handy kamera...

du kan evt. gå ind på http://www.kamerahuset.dk/ og se deres videoreviews...

7

onsdag, 11. februar 2004, 14:38

Jeg er rigtigt godt tilfreds med mit A70, så jeg vil klart anbefale et A60 fremfor de andre to.
Da jeg købte mit kamera stod valget mellem A70, Nikon 3100 og Sony P72. Jeg blev anbefalet Canon A70 og har bestemt ikke fortrudt. Jeg synes ikke et P72 er mindre end et A70, det er bare anderledes formet.

8

onsdag, 11. februar 2004, 14:40

jeg ville vælge nicon, i kraft af det har autofucos, det er næsten umuligt at tage ordentlige billeder med et kameraer der ikke har det, og det er der faktisk en del digitale der ikke har.. begge er med 3x optisk zoom så der står de lige...

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
Sapphire X800GT
4 X 512 mb DDR400
Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sol_jakobsen" (11.02.2004, 14:41)

9

onsdag, 11. februar 2004, 15:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af petter78
Jeg er rigtigt godt tilfreds med mit A70, så jeg vil klart anbefale et A60 fremfor de andre to.
Da jeg købte mit kamera stod valget mellem A70, Nikon 3100 og Sony P72. Jeg blev anbefalet Canon A70 og har bestemt ikke fortrudt. Jeg synes ikke et P72 er mindre end et A70, det er bare anderledes formet.

hvem siger et P72 er mindre?? det er da tværtimod større..jeg har det da selv, og jeg ved godt hvordan et A70 er...
P72 er større...til gengeæld er det tyndere!!

10

onsdag, 11. februar 2004, 15:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zigiro

hvem siger et P72 er mindre?? det er da tværtimod større..jeg har det da selv, og jeg ved godt hvordan et A70 er...
P72 er større...til gengeæld er det tyndere!!

Det er større men tyndere? Jeg skrev det fordi jeg inden køb havde indtryk af at P72 var ret kompakt og blev rimeligt overrasket over at det ikke var.

sol > Hvilke digitalkameraer af disse nævnt i tråden har ikke autofocus? Jeg ved ikke med Trust, men resten har i hvert tilfælde og kan ikke forestille mig at trust ikke har.

Garga > Gå ind på http://www.dpreview.com/ og læs reviews af de forskellige kameraer, eventuelt også deres søskende, det burde gøre dig i stand til at vælge.

11

onsdag, 11. februar 2004, 18:45

Jeg tror det bliver det canon da det bruger CF kort som er billigere og der er lang batari tid(4*AA)

tak for hjælpen alle sammen!

12

onsdag, 11. februar 2004, 19:56

Citeret

Jeg tror det bliver det canon da det bruger CF kort som er billigere og der er lang batari tid(4*AA)

Så gør du et godt valg ;) Har selv sådan et A60 og er meget tilfreds 8) :] Det har så mange +'er i forhold til mange af dem på samme niveau. Så held og lykke og god fornøjelse 8)

13

onsdag, 11. februar 2004, 20:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af bentzin

Citeret

Så gør du et godt valg ;) Har selv sådan et A60 og er meget tilfreds 8) :] Det har så mange +'er i forhold til mange af dem på samme niveau. Så held og lykke og god fornøjelse 8)

jep, canon A60 er et af markedets mest roste digitalkameraer, ihf. i den prisklasse... ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.