Computer starter/slukker/starter

  • Jeg har selv prævet dette på et 1366 system... Det hjalp at resette min cmos og derefter opdaterer BIOS. Hvis du ikke ved hvordan man resetter cmos, så følg dette:


    -Sluk computeren og hiv stikket ud af psu'en.
    -Åbn kabinettet og find en lille rund metalbatteri der ligner et batteri til en cykellygte på dit bundkort.
    -Klik det ud og lade det ligge et tørt og sikkert sted i 15 minutter, og sæt det derefter tilbage.


    Så er din cmos resettet (dine bios indstillinger går tabt).


    Hvis problemet er løst, skal du ikke gøre mere, men hvis ikke, så prøv at opdatér din bios. Metoden afhænger af bundkortet og producenten:)

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

    Rettet en gang, sidst af theharbni5 ().

  • nogle bundkort gør det selvom de ellers funker fint.


    mit gamle P5KC og mit nuværende P5Q premium gør det begge hvis strømmen har været disconnected og nogle gange ved reset. ASUS brugere er efterhånden vant til det.


    Det lader dog mere eller mindre til at være begrænset til 775 bundkort som madz forklarer, men senere bundkort kan også finde på det en sjælden gang imellem, har set det på bl.a. asus' p67 TUF bundkortet min kammi har. Men må sige at jeg ikke har set buggen uden for asus bundkort, selv crappy oem boards har jeg ikke set det ved.


    Jeg tror personligt at det er pga. visse diagnoserutiner der kræver en fuld reset, fx. OC guards osv. der kræver at det hele initialiseres fra bunden.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Tak for inputs. Jeg tror, jeg vil tjekke op på evt. opdateringer til Bios... Reelt er det jo ikke det store problem, for alting virker - omvendt vil jeg gerne have hurtig opstart og i den sammenhæng er det et irritationsmoment.


    Jeg har lige fået ny strømforsyning og SSD sat i og MÅSKE er buggen opstået i den forbindelse.


    Btw. Det er på Gigabyte EX58-UD4P, fejlen opstår.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Kan umiddelbart tænkes du har glemt at sætte et strømstik til..


    Har haft samme problem tidligere, hvor jeg så fandt ud af at jeg manglede at plugge den 4 stiks i ved CPUen :)



    Jeg vil da så lige tjekke for løse ender, næste gang jeg åbner, men det er nu forhandleren, som jeg ellers har stor tillid til, der har installeret. Virker det ikke også underligt, at alting virker, hvis der samtidig mangler et strømstik?