hooverphonique

Gæst

1

tirsdag, 10. februar 2004, 20:27

Ja, som titlen siger skal jeg bruge noget i den retning.. da jeg ikke gider alt for meget larm, må den gerne være 20 eller 25mm tyk, så støjen ikke overstiger 30 dBA.. nogen der ved, hvor man kan købe sådan en? (i dk!)

2

tirsdag, 10. februar 2004, 21:27

Hvad skal du bruge den til? Har du overvejet en adaptor og så 80mm

Jeg kan ikke vurdere om det kan lade sig gøre når du ikke siger hvad den skal bruges til :)

3

tirsdag, 10. februar 2004, 21:30

Egentlig tror jeg heller ikke du kan få dem så dybe. Du kan måske være heldig at finde en på 20mm, men ikke 25mm IMO.

Pabst har lavet en blæser på 17CFM @ 27DB, jeg tror det er det tætteste du kan komme på det. Den er på 15mm.

4

tirsdag, 10. februar 2004, 21:31

http://www.chippen.dk/info-blaesere/fan-…80-60-Blue.shtm

Noget i den retning ville jeg nok lave mig, og så en god 80mm ovenpå hvis der er plads.

Ellers er den pabst på samme side.

hooverphonique

Gæst

6

onsdag, 11. februar 2004, 09:48

jeg skal bruge den på mit radeon 9700.. der sidder en heatsink fra en pentium pro køler på.. tror sgu ikke der er plads til en duct og en 80mm blæser.. bliver det ikke for tungt også? nogen, der har erfaring med det?

mht. 60mm blæser på 20/25 mm, så findes begge tykkelser i mange udgaver.. det er bare et spørgsmål om at finde nogen, der forhandler dem ;)

7

onsdag, 11. februar 2004, 09:53

/me sidder og blafrer med armene..

Er der noget galt med den 60mm på 25mm tykkelse jeg linkede til?

8

onsdag, 11. februar 2004, 10:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af Falsk

Ja, at den flytter mindre luft end den jeg linkede til og larmer med det samme, så der er ikke meget mening i det...?

9

onsdag, 11. februar 2004, 10:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af hooverphonique
jeg skal bruge den på mit radeon 9700.. der sidder en heatsink fra en pentium pro køler på.. tror sgu ikke der er plads til en duct og en 80mm blæser.. bliver det ikke for tungt også? nogen, der har erfaring med det?

mht. 60mm blæser på 20/25 mm, så findes begge tykkelser i mange udgaver.. det er bare et spørgsmål om at finde nogen, der forhandler dem ;)

Jeg tror ikke på det bliver for tungt, bare du har den skrue i til at holde kortet fast er det slet ikke noget problem.

Tænk på at den køler fra zalman er meget tungere, og jeg har 2x 80mm siddende på den, og den bukker sig slet ikke... Det kan slet ikke være noget problem.

hooverphonique

Gæst

10

onsdag, 11. februar 2004, 10:38

Citeret

der er ikke noget i vejen med den som sådan; tror bare ikke den giver luft nok...

hooverphonique

Gæst

11

onsdag, 11. februar 2004, 10:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lyx0r
Jeg tror ikke på det bliver for tungt, bare du har den skrue i til at holde kortet fast er det slet ikke noget problem.

ok.. det kunne da godt være jeg skulle se på det så.. skal dog lige ha smidt et pci kort ud for at få plads... den scsi-controller må væk..
med en 80mm kan jeg komme ned på ca. 20 dBA og stadig have luft nok :)

12

onsdag, 11. februar 2004, 10:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lyx0r

Citeret

Ja, at den flytter mindre luft end den jeg linkede til og larmer med det samme, så der er ikke meget mening i det...?

Njoeh.. at det er en 60mm? :)

Tror ikke at det er spørgsmålet om kortet bøjer.. mere om det trækker profilen væk fra gpuen.

hooverphonique

Gæst

13

onsdag, 11. februar 2004, 11:27

Citeret

Tror ikke at det er spørgsmålet om kortet bøjer.. mere om det trækker profilen væk fra gpuen.

Du har selvf. en pointe der.. et må jeg lige holde øje med.. profilen er sat fast med de originale ATi fjederstag fra den originale køler.. synes den sidder pænt godt fast.. ellers får den sgu et par skruer og nogle gode fjedre....

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.