Pc fejler i start

  • Hvad består hans system af?


    Altså umiddelbart vil jeg tro at det er GFX eller MoBo. Har i prøvet med et andet GFX?

  • Kunne nemt være GFX, tvivler på det er bundkortet har hans overclocket sit kort eller Voltmodded sit GFX eller er kortet fra 2 verdens krig??

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Enten GFX hvilket de lodrette streger tyder, der hvor han zoomer ind. Det kan osse være ram som er gået sig en tur.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Så prøv med forskellige ram-stænger én efter én, hvis han altså har flere ram-stænger i. Det ville nok være det første.


    Ellers kør en memtest, hvis i kan få lov til det.


    Kan i eventuelt prøve med dit GFX?

  • DEsværre for han bor i københavn og jeg i jylland. så desværre ikke så nemt lige at skifte noget ud.


    Men vil helt klart prøve det med rammene, og hvis vi kan komme ind i OS eller fejlsikret kærer en memtest.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pancake
    DEsværre for han bor i københavn og jeg i jylland. så desværre ikke så nemt lige at skifte noget ud.


    Men vil helt klart prøve det med rammene, og hvis vi kan komme ind i OS eller fejlsikret kærer en memtest.


    Du kan også bare lægge memtest på et USB-stik og så boote med den.

  • jeg synes helt klart det ser ud til det er grafikkortet det er galt med.. har selv før haft et defekt grafikkort og det så nogenlunde sårn ud.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pancake
    han har købt en ny monster pc... så har jeg købt den gamle, så må vi se hva der er galt.


    Lidt facebookagtigt: men likes! Glæder mig til at høre, hvad der kan skabe sådan en underlig opstart!