Hjælp til ny pc

  • Hej alle sammen,


    Jeg har nu besluttet at prøve at bygge en pc for første gang.
    Jeg er bare totalt forvirret over hvad jeg skal købe, hvad passer til hvad osv. :crazyeyes:



    Jeg skal bruge det der skal til for at få bygget mig en god pc. Primært til gaming og film.


    Først og fremmest er jeg i tvivl om hvilket kabinet jeg skal købe da jeg vil være sikker på det understøtter det bundkort jeg vælger.


    Jeg har kigget på ASUS P8P67 DELUXE (rev. B3) - Socket 1155 - Chipset P67 - ATX


    Hvad siger I til det?

  • bundkortet er skam et fint valg


    men hva havde du ellers tænkt dig ? og hvor meget er dit max beløb ?



    ATX er stort set standard størrelsen for bundkort, så der er næsten frit valg på alle hylder hvad kabinet angår, du skal dog ikk vælge mini towers da de for det meste kun understøtter mATX og ITX bundkort, så Midi og big towers kan du gå efter :)

  • Okay tak.. :)


    Nu har jeg lige læst mig frem til at måske købe et ASUS P8Z68 DELUXE i stedet.


    Jeg køber lidt ad gangen så nu starter jeg med bundkortet og kabinettet.



    Resten må komme hen ad vejen..


    Men kan det betale sig med ASUS P8Z68 DELUXE?

  • skal du OC eller skal det bare være standard, har du overvejet hvor mange GFX du skal have i ???


    som sådan kan du ligeså godt vælge dette her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5185400 du kan spare lidt penge og du for samme kort, den eneste forskel er bare at du for lidt mere tilbehør med Deluxe udgaven...ikk helt sandt, men der er kun nogle små forskelle på dem...



    du har valgt et P67 chipset, jeg syntes du skulle vælge et Z68 i stedet, det koster det samme og det er en god opdatering (kan man vel kalde det) af P67

  • Hvorfor vil du dog købe et bundkort uden samtidigt også at skifte CPU (og eventuelt ram hvis du ikke allerede har DDR3)?


    Det eneste du kan bruge det til er så bare at placere det på hylden og se hvordan prisen på et nyt tilsvarende bundkort vil falde mens du venter på pengene til også at investere i en CPU så du rent faktisk kan bruge bundkortet...