Hjælp til Netgear CG3000/Black ops

  • Håber der er nogen derude der kan hjælpe med et lidt mærkeligt problem jeg har fået. Det startede for en uge siden, da jeg fik mig en ny router eftersom jeg fik en højere forbindelse. Gik fra 8/1 mbit til 30/3 mbit. Men efter jeg har fået den nye router crasher mit internet ind i mellem. Og en sikker måde at få det til at crashe på, er ved at gå ind i black ops og refresh server listen, så går der 30 sek. også ryger internettet. Har prøvet at skifte tilbage til min gamle router og så er der ingen problemer. Har såvel også fået en ny af den nye router, altså har prøvet med to stk. CG3000 og det er det samme problem med begge to. Har haft en teknikker fra yousee til at kigge på det, men han kunne ikke finde nogen problemer. Spurgte hvad forskellen var på den gamle og den nye og svaret var at den gamle kun kunne modtage 1 datapakke, mens den nye kan modtage 4 datapakker, ved ikke om det siger nogen noget?


    Men hvis der er nogen der har en ide om hvad problemet kan være, så er i mere end velkommen til at komme med jeres svar, eftersom det er ved at være pisse irriterende at mit net failer flere gange om dagen, når jeg aldrig har haft problemer med det før.


    Min internet udbyder er Yousee og jeg kører med windows 7.


    Hvis i mangler noget information og noget, så sig endelig til..

  • Det lyder som det klassiske problem med en router der ikke kan håndtere mange forbindelser.


    Nu ved jeg ikke hvordan yousees routeres firmware er skruet sammen, men du kan prøve at forhøre dig hos dem, om du kan sætte den i bridge mode, så den mere eller mindre fungerer som et "dumt" modem.


    På den måde undgår du at yousee routeren choker på en masse forbindelser, ulempen er at du måske skal have fat i din egen router (som skal sættes til efter yousee routeren), hvis du skal have sluttet mere end en computer til.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det lyder da som noget værre lort..
    Men når det fungere fint med min gamle router, så kan jeg vel bare bruge den? Altså den kan godt klare den højere forbindelse, så ser ikke nogen grund til at jeg ikke kan bruge den eller er der noget jeg overser?


    Det kan ikke være noget med nogle porte der skal åbnes for?

  • :oops: fejl sorry

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

    Rettet 5 gange, sidst af theharbni5 ().