Dødt grafikkort?

  • Dav. Min bror har lige fået sig en ny Asus bærbar (asus k53sv-sx079v eller sådan noget), men da han startede den op her til morgen ville skærmen ikke starte overhovedet. Han siger den installerede en masse opdateringer før han slukkede den i går. Og den blev slukket helt normalt i går.


    Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om den går ind i Windows, eller om den heller ikke når så langt. Har prøvet at koble en ekstern skærm til, og der kommer heller ikke noget frem.


    Er grafikkortet dødt, og hvordan hulen kan det bare det? Eller hvad?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Hvis det skulle være et software problem, burde det stadigvæk være muligt at tilgå BIOS på computeren.


    Evt. kan du prøve at teste med at boote op fra en linux live cd.


    Hvis det ikke virker, så er i nok nødt til at tage kontakt til forhandleren, da det jo er en ny computer giver der ikke meget mening at prøve på at fikse en enkelt komponent selv, når der stadigvæk er reklamationsret på den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg synes bare det lyder noget underligt at den er stoppet med at virke sådan lige. Men der er nok ikke andet for, nej. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB