køb af gamer computer

  • Ellers er der komplett.dk, min ven har lige bestilt en færdigsamlet computer derfra og det viste sig at den rent faktisk var en smule billigere end hvis han havde købt delene enkeltvis og samlet selv.

  • Ville helt klart vælge Komplett.dk, da deres færdigsamlede ikke er fyldt med alt mulig crap lige som f.eks. topdata. Komplett bruger som regel strømfoprsyninger fra corsair, og i nogle tilfælde rigtg gode bundkort hvis du ønsker at OC. Nogle af deres maskiner er endda lavet til OC.


    Hvis du ikke har styr på hvad der er godt osv, kan du PM mig her på tweak, så kan jeg hjælpe dig med at finde en til dit behov.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    topdata er billigt ja, men du kan jo bare konfigurere en af topdata's gamere så den for en ordenlig psu :)


    og efter du har konfigureret den er den stadig billig :)


    Du skal ikke betale særlig meget ekstra hos komplett for at få samme cpu og gfx og ram, og så får du som regel også bedre bundkort, kabinet og køler med i prisen.
    Se f.eks. denne fra topdata: http://topdata.dk/product.asp?product=7586
    og denne fra komplett: http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10466


    Ændrer vi strømforsyningen til corsair 600w (80+) (hvor vi stadig ikke får at vide hvilken en vi taler om) og putter styresystem til, ændrer processoren til K version samt bundkortet til P67, og ram til 8gb ligger den på ca. 6800.


    Komplett har i forvejen en i5 2500k og et p8p68 pro fra ASUS samt 8gb corsair vengeance ram og muligheden for at vælge en endnu mere enthusiast psu. Sætter vi styresystem til her (w7 hp 64bit), lander den på 6600. Og det er altså med et twin frozr II grafikkort, hvor vi ikke får at vide hvilket grafikkort det er fra topdata, kun at det er et gtx560ti. Måske er man ikke interesseret i et p67 og en K version, men min konklusion er at du får langt mere kvalitet for pengene hos komplett.dk samt du får at vide med alle delene, præcis hvilke modeller der er i maskinen.


    Edit: Glemmer også at kabinettet der følger med hos komplett er langt højere kvalitet end det man får med hos topdata.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

    Rettet en gang, sidst af theharbni5 ().

  • min computer er selvfølgelig fra topdata, og valgte en gx 750w


    deres inno 3d 560ti kort fejler bestemt intet...


    og mit gigabyte p67ud3 fejler heller ingen ting...


    og mit std kabinet fejler heller intet det larmer ikke, og er heller ikke lavet af blik, jeg har mulighed for flere blæsere, vandkølning :D


    og jeg valgte det efter at have læst og søgt efter den billigste 2500k, 560ti samlet computer og så faldt jeg over topdata :) og min erfaringer er gode med dem ;)


    men jeg kan kun sige at jeg har handlet med komplett.dk
    flere gange og er tilfreds :)


    hvad mener du når du siger kvalitet af kabinet? for mit std kabinet fra topdata er meget stilrent:)
    og det synes jeg ikke det du linker til er ;)