Bedste 24" for spil og film til 1000-1500 kr

  • Jeg har fået ny computer og nu har jeg fået et grafikkort med HDMI udgang (ja ja min gamle var 6 år :)) så nu skal jeg da også have en HD skærm og den skal være 24" :)
    Jeg er bare forvirret omkring alt det med kontrast, responstid, mærke og priser..
    Hvad er en god skærm og hvad er det nye?


    Det jeg bruger min computer mest til er at spille, se film og så bruger jeg Photoshop en del samt jeg laver lidt video redigering en gang i mellem, så jeg skal simpelthen bare have den bedste skærm til de formål og den må maks koste 1500 kr, hvis den skal være dyrere, så skal man virkelig også få noget for de ekstra penge :)


    Nogen der kan hjælpe mig med at finde en?

  • Jeg kan anbefale en BenQ GL2440HM. Det er en 24" LED skærm der for gode penge (1250 på komplett når de har den) leverer et godt billede og god responstid. Det lave budget afspejler sig dsog i mængden af indstilliunger og "features" man kan lege med, men med lidt lys regulering ser det super fint ud. Af tilslutningsmuligheder har den både DVI og HDMI.


    Er du fuldstændig hysterisk med farverne på skærmen, ville jeg dog tage et kig forbi flatpanels.dk og se hvad de anbefaler, da de tester farverne grundigt på skærmen, og hvis det er muligt, hvordan du får det optimale ud af dine farver.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Tak for hjælpen, har kigget på to skærme nu, godt nok lidt over hvad jeg har skrevet, men de virker ret gode til prisen.


    Den her hos komplett Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK ca. 1700 kr
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…5-B46B-98FAABC0527F#extra


    Og den her hos Amazon ca. 1700 kr med fragt (dk pris fra 2700 kr)
    http://www.amazon.co.uk/LG-W23…003MB61ZM/ref=lh_di_t_dup


    Den fra Amazon virker ret god, og anmeldelserne roser den godt, prisen er ca 1000 kr lavere i England end i Danmark, så jeg tror det er et godt køb.


    Men hvad siger i til de to skærme, er de værd at købe, eller er der nogle som er bedre til prisen, jeg er ligeglad med design :)