1

tirsdag, 10. februar 2004, 13:54

Nu har jeg fået mine 2 seagate 120Gb s-ata og sat dem i raid 0 men der må være et eller andet jeg har glemt eller noget for de yder mindre end min gamle 80Gb seagate 7200rpm 8o

[IMG]http://up.peecee.dk/view.php?id=187[/IMG]

Det ser ikke ud til at mit billede af HD-Tach virker så jeg laver lige en link istædet for
HD-Tach

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Hitme" (10.02.2004, 14:04)

2

tirsdag, 10. februar 2004, 14:52

Nej det ser ikke godt ud ;(
Er det med blokstørrelse 16 ,,128 ?

Edit : Raid 0 stribe ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "NordVang" (10.02.2004, 14:54)

3

tirsdag, 10. februar 2004, 15:04

det ser sådan ud
http://up.peecee.dk/view.php?id=188

er ved at hente nye drivere håber det hjælper

4

tirsdag, 10. februar 2004, 15:11

Mærkeligt !
Har du husket driver til bundkort ?

Edit : Mine Maxtor 80 GB køre 16 KB ,og overfører ca. 85 MB/sec ,syntes at det er underligt at dine ikke gør ca. detsamme :(

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "NordVang" (10.02.2004, 15:15)

5

tirsdag, 10. februar 2004, 15:29

Nu har jeg hentet og installeret de nyeste Intel acc og Intel chipset software.
Det gav da lidt nu får jeg 37.4Mb/s :rolleyes:

Edit stavebøf :O

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Hitme" (10.02.2004, 15:54)

6

tirsdag, 10. februar 2004, 16:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hitme
Nu har jeg hentet og installeret de nyeste Intel acc og Intel chipset software.
Det gav da lidt nu får jeg 37.4Mb/s :rolleyes:

Edit stavebøf :O

Syntes stadig det er alt for lidt ,har lige diskdefragmenteret og får nu 94KB/Sec !
Men jeg kender heller ikke dit bundkort !
Tror desværre ikke at jeg kan hjælpe dig ,øv :rolleyes:

Edit : Ellers et fedt Oc af din 2.4 og dejlige ram ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "NordVang" (10.02.2004, 16:15)

7

tirsdag, 10. februar 2004, 16:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af NordVang
Syntes stadig det er alt for lidt ,har lige diskdefragmenteret og får nu 94KB/Sec !
Men jeg kender heller ikke dit bundkort !
Tror desværre ikke at jeg kan hjælpe dig ,øv :rolleyes:

Bare mine kunne komme derop :T

Citeret

Edit : Ellers et fedt Oc af din 2.4 og dejlige ram ;)

Den har været oppe og runde 3.6Ghz med mine gamle ram men jeg er lidt skuffet over at mine A-Data ikke vil højere har ellers lavet voltmod og det hele :evil:

8

tirsdag, 10. februar 2004, 17:40

Har samme diske som dig, i samme opsætning, og de køre fint, ca. 70MB/s i sandra, de køre bare på et MAX3 istedet..
Så sys det er lidt mærkeligt, har du sat det op i BIOS og i den der anden menu inden den booter windows??

9

tirsdag, 10. februar 2004, 18:17

ja det skulle være sat rigtigt op
Jeg er ved at overføre alt data på de gamle diske igen så laver jeg det en gang til på den gamle måde med en startdiskette og fdisk og ikke fra windows cd
Jeg syntes også at den formaterede lige hurgtigt nok ca20sek om at formatere 240GB 8o

10

tirsdag, 10. februar 2004, 22:25

Nu har jeg lavet det hele forfra og deaktiveret netkort og usbtingen som havde samme Irq som S-ata controleren men lige lidt har det hjulpet :rolleyes:

Det er sg ved at være træls at have købt 2 gode diske til raid og så kun køre ~35Mb/s X(

Er der ikke en der kan komme i tanke om noget som jeg har glæmt eller ikke ved

11

tirsdag, 10. februar 2004, 22:43

Citeret

Nu har jeg lavet det hele forfra og deaktiveret netkort og usbtingen som havde samme Irq som S-ata controleren men lige lidt har det hjulpet :rolleyes:

Det er sg ved at være træls at have købt 2 gode diske til raid og så kun køre ~35Mb/s X(

Er der ikke en der kan komme i tanke om noget som jeg har glæmt eller ikke ved

Hmm, jeg ved sq ikke lige hvor det ligger, har du ikke en kammerat med en raid-bundkort du kunne prøve hos? Umiddelbart ser det ud til du har 100% styr på det jo...

(hvis bare du ikke kører raid1... det skulle da lige være det?)

Men det er jo nemt at se for hvis du har 240gb kan du i hvert fald ikke køre raid1 :)

12

tirsdag, 10. februar 2004, 23:01

nej jeg har ikke helt styr over det da det er det første raid jeg setter op men jeg læste da en del inden jeg gik igang :)

Men det skulle da virke efter dette her billede
billede

13

tirsdag, 10. februar 2004, 23:09

Jo, det ser 100% rigtigt ud... :boxed:

14

tirsdag, 10. februar 2004, 23:11

ja ikke :D det mener jeg jo også men jeg er jo lidt noob mht raid så det kan jo godt være at jeg ikke har fået det hele med :O

15

onsdag, 11. februar 2004, 02:23

Citeret

ja ikke :D det mener jeg jo også men jeg er jo lidt noob mht raid så det kan jo godt være at jeg ikke har fået det hele med :O

Hvad jeg ellers kan tænke på er om du har andre enheder tilsluttet på bundkortets Raidstik "Hvis der er 4 stik" fx. en backup Hd !
Er begge Raid diske sat som master ?
Måske en jumper på bundkortet skal enabels ?

Gad godt at dine nye diske virker ordenligt :]

16

onsdag, 11. februar 2004, 02:56

Citeret

Hvad jeg ellers kan tænke på er om du har andre enheder tilsluttet på bundkortets Raidstik "Hvis der er 4 stik" fx. en backup Hd !
Er begge Raid diske sat som master ?
Måske en jumper på bundkortet skal enabels ?

Gad godt at dine nye diske virker ordenligt :]

Nej jeg har kun de 2 diske i raid og en brænder sat til og der er ikke nogen jumper på bundkortet til s-ata Men du har måske ret i at begge er jumpet som master det kan sg godt være derfor det driller det skal lige undersøges har sg ikke jumpet dem :O

17

onsdag, 11. februar 2004, 03:08

Ville bare sikre mig at du ikke havde sat den ene til slave ,mine står ens :rolleyes:

18

onsdag, 11. februar 2004, 03:15

nope der skal ikke sættes nogen jumpere på en s-ata disk så jeg lige på seagate`s hjemmeside
Men fandt også lige det her

"Windows XP Service Pack 1 and Windows 2000 Service Pack 3 with
48-bit LBA Address drivers are required for native support of
ATA (IDE) disc drives greater than 137GB."

ku være at man skulle tage sig sammen og få hentet den service pack :boxed:

Edit: men jeg kan jo godt se alle 240GB ??

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Hitme" (11.02.2004, 03:18)

19

onsdag, 11. februar 2004, 03:34

Yepper !
Go ide ! Hent og update :]
Håber det er det der skal til :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.