nyt grafikkort til gammel computer, der kun skal bruges til at game wow!

  • Hej folkens. jeg har nogle problemer med min gamle computer som jeg bruger til at game world of warcraft på


    først lidt baggrund: (dette kan springes over)


    Jeg har en ældre computer hvor jeg tror at grafik-kortet er brændt af. når jeg tænder computeren kommer der streger over hele skærmen, og den resetter sig selv før man overhovedet når ind i windows.
    Jeg har prøvet at formattere computeren og så kan man sagtens komme ind i windows xp og surfe på nettet osv. problemet opstår ligesåsnart jeg installerer driveren til grafikkortet (fra medfølgende cd), når driveren er installeret slukker computeren og skærmen siger bare "no signal"....


    Jeg har formatteret igen og installeret windows og diverse drivere til bundkort osv, og denne gang installeret den nyeste driver til grafikkortet fra internettet, og denne gang synes det at virke fint... Jeg åbner nu wow, og spillet virker fint. på et tidspunkt efter ca 1 times spilletid fryser computeren. jeg genstarter nu, og nu er der streger over hele skærmen igen, og computeren går nu i samme mode som jeg beskrev i starten hvor den hele tiden resetter sig selv og jeg ikke kan komme ind i windows...


    jeg har prøvet at formattere flere gange og installere forskellige drivere, men samme historie gentager sig: jeg installerer driveren, og spiller wow i mellem 30 minutter til 3 timer, hvorefter spillet fryser, og computeren nu ikke kan komme ind i windows mere, og har streger over hele skærmen.
    jeg har tjekket temperaturer vha. rivatuner, og gpu bliver aldrig varmere end 53 C.


    ANYWAYS….
    De fleste ville nok anbefale bare at købe en ny spand…. Problemet er at jeg ikke har penge til dette.
    Sagen er også at World of warcraft er det eneste spil jeg skal spille, og kommer med garanti aldrig til at spille andre spil (er ved at være en gammel rotte).
    Ud fra den antagelse at det blot er grafikkortet der er brændt af, vil jeg høre om det er muligt at få et nyt grafikkort der kan trække wow, og som passer i min ældgamle computer (til en pris på max 500 kr)…
    Jeg er desværre ikke nogen haj til computere så jeg håber i kan hjælpe mig med at finde et der kan fungere…


    Mit bundkort er:
    ASUS: M2N-E
    Det nuværende grafikkort hedder vist noget med: gforce gt7600 (er ikke helt sikker. Kan ikke lige overskue at åbne kabinettet og tjekke)

  • ved ikke rigtigt hvilken cpu det er... men det kørte "fint nok" med det gamle kort.. er godt klar over at et nyt kort nok ikke vil få det til at køre bedre, da de resterende dele i computeren stadig er crap.
    mht dit kort så vil jeg ikke have noget imod at købe det af dig, men jeg ved ikke om det passer i mit bundkort...(ved ikke hvordan jeg finder ud af det.. er virkelig sløj til computere)

  • Tror du kan "reparere" dit ødelagte grafikkort ved at smide det i ovnen i 7 min ved 200 grader og så det godt igen. :)


    Det lyder meget som om du har løse forbindelser.


    Fremgangsmåde:


    Tænd ovnen på 200 grader varmluft. Tage dit grafikkort ud af pc og afmonter blæseren (gpu køleren).. Sæt en rist i midten med bagepapir på, hvor du ligger dit grafikkort i midten. Du bager nu dit gamle grafikkort i ca. 7 min ved 200 grader og derefter slukker du for ovnen og tager kortet ud til køling. Påsæt blæseren igen og smid kortet i pc'en. Lur mig om det ikke løser dit problem ;)

    Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
    Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
    CPU: i7 920 2.66ghz @4ghz
    CPU Køler: Corsair H70 vandkøl
    RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel (1333mhz) @1600mhz
    Grafik: Radeon 5850
    HDD: 2 TB HDD - Raid 0 (250 mb/s)
    PSU: Corsair 750 watt v2


  • Hah! tænkte det samme. Tjek evt. denne tråd: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=138177&sid=

  • WHAT!... håber ikke det er "farligt"... men det er da et forsøg værd... det er bare stadig mærkeligt at det skulle være en løs forbindelse, når nu computeren virker lige efter formattering, men så holder op med at virke efter første gang den crasher....


    anyways, jeg skal nok poste tilbage om det hjælper at bage mit grafikkort.... hvis det fixer det får i sku en virtuel flaske champagne her på forumet ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    husk at smørre det godt ind i æg, så det for en flot sprød kant xD


    LOL :P


    Husk for guds skyld at fjerne alt hvad der hedder papir/plastic (inkl. køler).
    Husk også at der kan komme nogle mindre sunde dampe, så udluftning skal være i orden.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H