nzxt phantom vs obsidian 800D

  • Jeg har "forelsket" mig i disse 2 kabinetter. Phantom er gode penge til prisen, imens obsidian er høj kvalitet i den dyre ende af skalaen. I hvert fald på papiret.


    Spørgsmålet er så, prisen til side; Er obsidian 800D så meget bedre kvalitet på alle områder end nzxt phantom som prisen antyder?


    Og hvad ville i anbefale.

  • dav.
    Corsair Obsidian 800D er klart mere robust ind Nzxt Phantom. Men der er jo også et stort Cover på både toppen og fronten af Nzxt Phantom ( Plastik )
    Nzxt Phantom er et lækkert kabinet med go plads, har selv et og er ganske tilfreds med det, og til den pris kan man jo ikke klage. Der er jo stor forskel på disse 2 kabinetter både kvalitet og stil, men hvis jeg havde penge til det så havde jeg sku nok taget Corsair..

  • Du ved godt hvor store de er, ikke? :)
    800D vil jeg nok kun anbefale til folk der også smider ret mange penge efter vandkøling til i hvert fald CPU og 1xGPU.


    Ved ikke ret meget om NZXT Phantom, ud over at have set et par film reviews med det, og det lyder ikke helt som et kabinet for mig (for mange former/plastik).


    /edit
    Hvis du kun har "basic" hardware, så vil jeg kigge efter nogle af de andre kabinetter fra Corsair hvis du går efter kvalitet, f.eks. 600T eller 650D.


    Du kan jo tage et kig her - http://www.corsair.com/cases.html, de har faktisk en god slat kabinetter, som alle sammen nok er i top kvalitet (som også kan mærkes på pengepungen).

  • Vil give X3N4T3 ret i at 800D er rimelig overkill, ved mindre du har noget seriøst køling foregående derinde. Men hvilken form for hardware skal du gemme i det? Er du meget intereseret i god køling, ville jeg nok tage et helt tredje kabinet som f.eks. Coolermaster HAF 922, men Phantom er et udmærket alternativ.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • jeg kan afsløre at jeg vil anvende den nye corsair hydro100 som køling, så det er vel så seriøst som det kan blive. Grunden til jeg læner mig imod obsidian er at hydro100 naturligvis passer perfekt i dette kabinet idét de begge er lavet af corsair.


    Og at jeg er ikke er sikker på hvordan man lige grejer den i et nzxt phantom, hvilket var det kabinet jeg ellers havde besluttet mig for før jeg opdagede det potentielle problem med montering af h100.


    Ja klart er h100 ret overkill, for det fåes ikke meget bedre.. men.. med dyrt hardware gider jeg simpelthen ikke risikere at hele lortet brænder af pga. varmeproblemer ved OC, så på køling og kabinet som er basis for at resten kan fungere optimalt, har jeg ikke tænkt mig at spare på noget som helst.


    Fordi den computer jeg har tænkt mig at samle er en jeg skal have i mindst 1½ år og have god basis for udvidelse. Det sted jeg helst vil spare er nok på grafiksiden idét jeg starter med et 6970 og kun vil have maksimalt 2 kort i maskinen på længere sigt.


    og H100'eren virker ret genial idet den er en stærk rival til luftkøling og fylder ca. halvdelen af noctua'en. Således at man rent faktisk KAN proppe mere ram i hvis man får lyst på længere sigt, og ikke har den gigantiske blok der blokerer airflow til andre komponenter.


    http://pc-internet-zone.blogsp…ll-hydro-series-h100.html


    Med det i sinde, mener du så at jeg burde tage obsidian eller holder du stadig ved at phantom'en holder hele vejen igennem? For det er egentligt mit dillemma mere end prisen. For hvis den holder maks, så vil jeg naturligvis gerne spare en 800 kr som er prisforskellen imellem de 2 kabinetter. Og også fordi at phantom'en kommer med indbygget fancontroller. LED fan indicators og jeg skal gi dig.. hvilket jo er meget fornuftigt til prisen.


    Men jeg har et andet spørgsmål også.. hvis vi kan tage den her.. den PSU jeg regner med at anvende er corsair ax850. Og det er ret væsentligt for mig at vide om jeg bør tage en 1050w i stedet, eller om ax850 gold er god nok til at køre 2x 6970 cf samt oc af i7-2600k med 8gb ram, 1 ssd, 1 x 2tb caviar black og 1 ekstern.


    jeg har brugt den her side http://www.be-quiet.net/be-qui…StoryID=44&websiteLang=en


    til at regne ud hvor meget der skal bruges, og tilsyneladende siger den at ax850 ligger lige på grænsepunktet ift. det ovenstående.. men jeg ved ikke hvor misvisende den er fordi andre siger rundt omkring på nettet at en ax850 er rigeligt til det ovenstående.. så naturligvis kommer man lidt i tvivl...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Animus
    jeg kan afsløre at jeg vil anvende den nye corsair hydro100 som køling, så det er vel så seriøst som det kan blive. Grunden til jeg læner mig imod obsidian er at hydro100 naturligvis passer perfekt i dette kabinet idét de begge er lavet af corsair.


    Og at jeg er ikke er sikker på hvordan man lige grejer den i et nzxt phantom, hvilket var det kabinet jeg ellers havde besluttet mig for før jeg opdagede det potentielle problem med montering af h100.


    Ja klart er h100 ret overkill, for det fåes ikke meget bedre.. men.. med dyrt hardware gider jeg simpelthen ikke risikere at hele lortet brænder af pga. varmeproblemer ved OC, så på køling og kabinet som er basis for at resten kan fungere optimalt, har jeg ikke tænkt mig at spare på noget som helst.


    Det er ikke så seriøst som det kan blive.
    Hvis man tager 800D, så er det mest fordi at det skal være sådan her, da der er nok plads til en masse vandkøling.


    Jeg ved så ikke hvilke kabinet du både kan sætte to store grafikkort i og en H100, men der burde være andre end 800D.


    Ved du overhovedet hvor stor 800D er? :P
    Tror du vil blive træt af at have det hvis du kunne nøjes med et andet, og kun bruger H100 i det.


    Angående det med PSU, ingen idé :)


  • Brug antec.outervison.com, læg en 50-100 til hvis du vil være stensikker. Umiddelbart ville jeg sige det var nok, da jeg har hørt om folk med 2 gtx 580 i sli på netop den strømforsyning.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1