Ny Stationær

  • Er det den PC i din signatur du vil opgradere ? - For det eneste der halter bagefter i den er dit GFX, din cpu burde ikke være en flaskehals.


    Hvis det er den du vil opgradere, syntes jeg du skulle vente, OC din CPU, og køb et nyt grafikkort, fx ATI 6950 eller Nvidia GTX570, og så opgradere senere. Bulldozer er jo snart på vej fra AMD, og Intel kommer "snart" med deres nye socket, hvor din i7 nemt burde kunne klare den ventetid.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Er Intel da ikke lige kommet med deres LGA1155 og Sandy bridge ? Jeg kender intet til AMD processore, så ved ikke hvad det Bulldozer er.
    Er ikke meget for at købe noget, hvis det bliver afløst lige efter. Købte fx mit GFX en måned inden 5xxx serien kom på markedet.
    Jeg OC ikke mit system. Har ikke kølingen, evnerne eller cojones til det, så foretrækker det godt som std.
    Skulle i5 & i7 ikke minde meget om hinanden ? den jeg har køre bare på 2,66 hvor i5'eren har 3,3 GHz.
    Synes bare jeg så ofte har haft problemer med mit system, så en samlet stationær er tillokkende, og der har den jo 3 års garanti.

  • Quote

    Synes bare jeg så ofte har haft problemer med mit system, så en samlet stationær er tillokkende, og der har den jo 3 års garanti.


    Søger du så egentlig mer ydelse eller er du bare træt af en ustabil maskine,hvilket jo burde kunne rettes op på..Er det spilydelse er jeg enig med Henrik,det er nok tid at kigge på noget nyere gfx,det er efterhånden en 2 år siden 5xxx serien ramte markedet.

  • Begge. Vil gerne have mere ydelse, og et mere stabilt system.
    Ved ikke hvordan jeg skulle rette op på det, for jeg bryder mig ikke om at rode i maskinen. Sidste gang jeg gjorde det, ødelagde jeg bundkortet og en RAM klods.
    Hvis der er noget med den jeg linker til, så er det deres ansvar, og jeg behøver kun at sende ind

  • Det der holder din maskine tilbage lige nu er stort set kun GFX, som trænger til en udskiftning. At bare skifte sådan et kraftigt system "ud" grundet at det kører ustabilt er lidt drastisk - Det burde kunne løses trods alt.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Jeg vil desværre være enig med mange andre herinde. Din nuværende processor og tripple channel ram er et meget stærkt setup som jeg ikke vil tro bliver meget bedre af nogen upgrade. Dog kan dit gfx nok have lidt svært ved at følge med.


    Angående overclocking er det ikke så svært som mange gør det til. Hvis du afsætter en lille weekend til det læser guides osv. burde det ikke være noget problem. Jeg lavede selv mit overclock af min Q6600 fra 2.4 til 3.4 ghz uden større problemer. Dog var det en helt anden måde at overclocke på men den processor du har skulle også være en ganske habil overclockingsprocessor. :D


    Angående stabillitet så spørg da endelig herinde på forummet. Det tror jeg kan hjælpe dig en lang vej da det jo trods alt er fyldt med søde og kloge mennesker klar til at hjælpe os alle når vi er i nød. :D


    :rules:


    Uanset hvad du ender med så held og lykke.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Synes bare generelt jeg har problemer med den, så vil hellere starte på en frisk.
    Er triple channel da bedre end dual ?
    Og angående OC, så er mit kabinet virkelig dårligt, selvom Lian Li skulle være så godt. Airflowet er virkelig ringe, men der er ikke plads til at montere flere blæsere. Der er en 120 mm foran og bagved. Min "NB" & "MB" er også ved at overophede i PC Probe når jeg gamer.

  • Hvilke problemer er det lige at du har ?


    Ikke tænk så meget på om du har Dual Channel eller Triple Channel.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • NB & MB overopheder, synes pcen larmer for meget blæsermæssigt, den har ikke nok blæsere og så nogen ting jeg ikke kan huske. Og så er grafikkortet ikke så kraftigt mere som i siger. Kunne udskifte det, men vil ikke ofre penge i noget, som jeg ikke ved hvor længe vil virke endnu.
    Så virker det mere sikkert, at sælge den her, og så købe en ny pc, med godt GFX. Som fx den i linket med gtx560ti SLI

  • Hvor varme bliver de siden du siger de overopheder ?
    En ny PC kan trods alt larme præcis lige så meget, handler om hvad du smider i


    Men helt fair hvis du syntes det virker meget sikkert, og du virkelig ønsker at sælge den.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm