Ustabilt net!

  • Ohøjsa.
    Mit net begyndte her for et par dage siden at blive utroligt ustabilt, det tænder og slukker konstant, kan streame ca 40 sek til et minut på youtube og andre sådanne sites, messenger og online spil logger af etc.
    Kører med kabel og har prøvet at udskifte det, det samme med router uden held, router og modem blinker og lyser som det plejer, har os prøvet at reset dem begge og fjerne div firewalls midlertidigt uden held. Min ISP siger at det er på min side fejlen er og ikke deres og de har prøvet at hjælpe mig.


    Så nu er det landets bedste nørders tid?

  • Det lyder rigtigt nok som om problemet er lokalt på din computer, det kan imidlertidig, være rigtigt mange forskellige ting der forårsager problemet.


    Det nemmeste at gøre for at teste det, vil sandsynligvis være at reinstallere windows, da hvis det stadigvæk virker ustabilt bagefter, kan du udelukke at det er et software problem.


    Ellers kan det være netværkskortet der har problemer, hvis du har et liggende seperat kan du prøve at sætte det i din computer (hvis det er en stationær naturligvis).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tjeck din maskine for Virus og ligende. Derudover kig i din resource monitor hvad der bruger net, og se om der er noget mærkeligt der.


    /ask

  • Har kørt nogen forskellige virus og spyware programmer igennem og de fandt nada.
    Ifølge resourse manager bruger jeg 0% af forbindelsen.
    Maskinen blev formateret for en uges tid siden.
    har testet et gammelt netkort og et trådløst od der skete det samme.