USB flash drive - mistet data, kan det reddes?

  • Hej alle


    Jeg er desværre kommet til at hive mit USB flash drive ud mens PC'en bootede. Der var ikke lys i USB'en men alligevel gik det galt. PC'en påstår nu at mit flash drive er på 0 byte, og hver gang jeg vil åbne drevet, får jeg at vide at det skal formatteres først. Det er ikke et boot drev, det er bare billeder, filer mm.


    Jeg har forsøgt mig med TestDisk, og tror nu at jeg har fundet alle filerne (vha. Photorec). Det er dog svært at sige for de har fået nye navne og ligger hulter til bulter. Samtidig har jeg ikke meget forstand på dette område. Jeg kan ikke finde ud af at reparere filsystemet, kan nogen guide mig gennem det? Jeg kan heller ikke få lov til at lave et image af drevet. Det er FAT32.



    Hvad har jeg af muligheder? Kan jeg genoprette disken?


    Jeg kan selvfølgelig kigge alle filer igennem jeg fandt, og se om det hele er der, men det kunne være fedt at lære noget nyt.



    Håber nogen kan hjælpe 8)

  • Jeg har sel været igennem en del software med et lignende problem, men (som skrevet flere steder på nettet), er det eneste der rigtigt fungerer hver gang programmet GetDataBack, og så må man bare bide i det sure æble og punge ud (hvis data er det værd).
    GetDataBack kan hentes i en trial som du kan bruge til at se om programmet kan finde dine filer, og hvis det kan det kan du købe en licens for at gendanne dem.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TJUMX
    det kan også finde data når, HD er formateret og uden "fil tabel" og når windows ikke kan finde drev
    bogstav så som H:\


    Det klarer GetDataBack også fint, har brugt det på flere enheder der havde tabt sin filtabel.


    /ask