Eyefinety eller hw upgrade!!?

  • hey tweak.dk


    jeg har lige fået 3K til brug på min rig så jeg tænkte jo først POWER, men så lidt efter EYEFINETY


    rettelse!!!!
    jeg har et lidt gammelt gigabyte mATX AM2+/AM3 ddr2 mobo som jeg gerne vil skifte med et mobo med AM3+ og ddr3 og der til nye ram en SSD og når de kommer en zambezi cpu
    eller
    to hd skærme som den jeg har og køre eyefinety så er spørgsmålet om mit HD6870 kan trække bfbc2 og bf3 i en forsvarlig fps


    hvad syndes i?


    //pwe


    cpu: phenom ii x4 955 @ 3,7ghz
    ram:8gb ddr2 kingston
    hdd: WD blue 500gb
    psu: cm silentpro 600w
    mobo: gigabyte mATX skod ting

  • Jeg ville nok tage hw upgrade først. Et gfx mere og jeg vil tro at du er klar til eyefinity med battlefield, men ikke som det ser ud nu :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • HVIS du skifter dit mobo/ram/cpu så er pengene næsten brugt, men en SSD hdd ville også hjælpe, når man alligevel skulle installere nyt OS...at have spil såvel som OS på samme hdd, sløver din pc en hel del.



    personligt ville jeg nok tage et nyt mobo men stadig til ddr2 og din phenom, og en god SSD med trim2 evt. når man alligevel skal installere nyt OS. er der derefter penge til et nyt gfx kan det så overvejes.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    HVIS du skifter dit mobo/ram/cpu så er pengene næsten brugt, men en SSD hdd ville også hjælpe, når man alligevel skulle installere nyt OS...at have spil såvel som OS på samme hdd, sløver din pc en hel del.


    jeg tænkte flyt OS til ssd og den gamle WD blue til lager hvis det kan gøres uden at geninstalere
    win 7
    cpuen kommer i anden række da jeg er meget glad for min phenom
    så kunne jeg jo også sælge noget af det gamle hw



    er folk ellers enige med Renegger om hw først?


    //pwe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    HVIS du skifter dit mobo/ram/cpu så er pengene næsten brugt, men en SSD hdd ville også hjælpe, når man alligevel skulle installere nyt OS...at have spil såvel som OS på samme hdd, sløver din pc en hel del.



    personligt ville jeg nok tage et nyt mobo men stadig til ddr2 og din phenom, og en god SSD med trim2 evt. når man alligevel skal installere nyt OS. er der derefter penge til et nyt gfx kan det så overvejes.


    Ahhh, sharpen up Fragman. Du foreslår at han investere i et AM2+ bundkort, og vinker farvel til muligheden for at opgradere cpu? Det er jo penge ud af vinduet.

  • Hvis jeg har forstået det korrekt vil mit bud for 3000 kr se sådan ud:
    (Ikke lige set om din PSU kan klare 2x 6870)


    Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 4GB
    Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB
    ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5
    Gigabyte GA-990XA-UD3, Socket-AM3+


    Pris: 3075


    Så har du DDR3 ram, du har en lækker SSD, du får 6870 Crossfire som yder kanon, og du har mulighed for at opgradere til Bulldozer når de rammer marked. Der stadig mange krafter i din X4, så den bruger du bare indtil vi har set Bulldozer nærmere an.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().


  • jeg havde ikke tænkt et gfx med i de 3k men 8gb ram og 120 gb ssd, men det er et MEGET godt bud


    takker


    //pwe

  • Hvor meget folk smider på deres SSD variere meget, derfor jeg bare tog 60GB .... Det var også mere for at vise hvor langt man faktisk kommer for 3000 kr, at overveje et nyt bundkort til DDR2 ram ville være tåbeligt.


    Gigabyte GA-990XA-UD3, Socket-AM3+
    Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB
    Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB


    Hvis man bare tager dette (Eller lign), så rammer vi lige knap 2600 kr.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Er enig med Henrik. Et nyt bundkort til socket am3+, 8gb ddr3 og en ssd vil være en glimrende platform. Og den Phenom kan sagtens bruges indtil du skifter gfx og evt. en Bulldozer senere hen.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H