Langsomt internet som hopper fra?

  • Hejsa kloge hoveder.


    Jeg har et utroligt drilsk problem som jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med, håber at i kan hjælpe mig. Det går simpelt hen ud på at mit internet i bølger bliver utroligt langsomt og nogle gange hopper fra. Dette sker ofte når jeg spiller Starcraft, men synes også at ligge mærke når jeg surfer. Det underlige er så bare at dem jeg bor sammen med slet ikke har det samme problem som mig og vi bruger vel og mærke samme netforbindelse. Har for eksempel prøvet at spille starcaft med nogle her i hjemmet hvor spillet pludseligt lagger meget og jeg så bliver kicket.
    Har prøvet lidt af hvert, skiftet antivirus og firewall om til microsofts nye, virus scannet uden at finde noget, kørt spillet uden firewall og antivirus osv. Min computer er ret ny, køre med windows 7, 64bit. Har quadcore og masser af ram


    På forhånd tak og spørg endeligt ind hvis jeg mangler at give nogle oplysninger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kvart
    Køre wireless har både prøvet med en netgear usb stick og den som sidder i pc'en.


    måske der er for mange forstyrlser siden dit net går, eller hvis dit kabinet står på gulvet med en glump ledninger så prøv at flytte den op på bordet det kan hjælpe.


    hvis den står på bordet og der ik er en glump af kabler kan det os bare være routeren via wireless som ik ka række så langt, plus at når du vil game vil jeg ik anbefalde wireless men kable.

  • Start med at prøv med kabel i, for der er alt for mange variabler at tage højde for når vi skal fejlfinde forbindelsen hvis du køre på trådløs.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Har desværre ikke været i stand til at sætte den til med kabel da den står for langt væk fra routeren. Til gengæld har jeg nu sat den op på bordet væk fra alle de kabler som var på gulvet og har nu næsten fuld signalstyrke i forhold til det meget svage der var før. Har heller ikke oplevet lag eller drop i spil endnu så tror muligvis det var løsningen. Tak for jeres hjælp.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kvart
    Har desværre ikke været i stand til at sætte den til med kabel da den står for langt væk fra routeren. Til gengæld har jeg nu sat den op på bordet væk fra alle de kabler som var på gulvet og har nu næsten fuld signalstyrke i forhold til det meget svage der var før. Har heller ikke oplevet lag eller drop i spil endnu så tror muligvis det var løsningen. Tak for jeres hjælp.


    Hvis det er løsningen, og du hellere vil have den stående under bordet, så kig efter et netkort med "ekstern" antenne. Dvs en antenne der fysisk kan flyttes op på bordet uden at flytte maskinen.


    /ask


    EDIT: Hvis du kører med en USB dongle, så find eventuelt bare et USB folænger kabel og smid donglen op på bordet.