hjælp til lyd kabler :)

  • Køber et nyt tv, og vil have ordenlig surround sound 5.1 har allerede Logitech Z5500, men ved ikke om jeg bare skal køre det igennem alm. jack stik eller om jeg skal investere i et optical lyd kabel? hvad er bedst? og nogen der ved hvor man kan købe det over nettet til ikke så mange penge men stadig kval.?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af William95
    Køber et nyt tv, og vil have ordenlig surround sound 5.1 har allerede Logitech Z5500, men ved ikke om jeg bare skal køre det igennem alm. jack stik eller om jeg skal investere i et optical lyd kabel? hvad er bedst? og nogen der ved hvor man kan købe det over nettet til ikke så mange penge men stadig kval.?


    Optisk er klart at fortrække


    jeg ved http://www.AV-connection.dk er fornuftige med priser


    http://www.av-connection.dk/?ML=312

  • du får ikke bedre kvalitet bare fordi kablet er dyrt !

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Når det gælder digital lyd, så er der enten hul igennem, eller der er ikke hul igennem, kvaliteten er den samme om kablet er billigt eller dyrt!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Når det gælder digital lyd, så er der enten hul igennem, eller der er ikke hul igennem, kvaliteten er den samme om kablet er billigt eller dyrt!


    Det er så ikke helt korrekt(et digitalt signal kan godt falde ud), men det er dog rigtigt at i langt de fleste tilfælde kan man sagtens nøjes med et billigere kabel.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg vil dog ikke anbefale at købe de helt billige. Fordi at selve kablet er så ringe at have med at gøre.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S