råd: denne laptop ok ?

  • Hej folks!


    Jeg skal ude og købe en laptop som skal bruges primært til foto behandling og lidt kontor arbejde.
    Vi, mig og kæresten, har bestemte os for, at den må maks koste 6000 DKK.


    Og til denne pris har jeg fundet denne Acer:


    http://www.elgiganten.dk/produ…e-15-6-barbar-5750g-2634g



    Mit spørgsmål er, om det er "et godt køb" dvs. om man få en god laptop til prisen som kan klare især de billeder redigering ( raw filer på ca. 22MB stykket ) eller om jeg måske har overset et andet, bedre eller billiger tilbud et andet sted?


    Vi kan nok lade budgetten gå op til 7000,- men så er det vist også kun der, og ikke længere, afhængig om vi vil kunne få et meget bedre maskine for de 1000kr ekstra.


    Håber der er nogen der kan hjælpe og har nogle gode råde :)


    På forhånd tak.

  • Det ser ud til at være en god computer, hvis man skulle gøre noget, så var det at købe den, og smide en ekstra ram blok i, så har du en god processor, og rigeligt med ram, noget jeg selv overvejer...

  • Som sajo nævner nok en idé at smide lidt mere ram i.


    Bare smide sådan et sæt her i.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…px?q=kingston&pid=4387007


    Er utroligt simpelt at skifte ram i en bærbar så skal du ikke være bange for :)


    Ellers er det en rigtig fint maskine til prisen, dog kan den ikke køre HD opløsninger (hvis det har nogen betydning for dig).

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • yes, men så var vi inde på elgiganten for at købe computeren, men så havde de den ikke på lager ( typisk )


    Vi gik inde på computer city og købte noget andet i stedet, en de lige havde fået hjem igår


    Acer Aspire 5755-2638G


    Den har 8GB ram og 750GB disk, samt en i7 cpu 2.0ghz - til 7000,- så behøver jeg ikke at købe ekstra ram ved siden af. Meget lækkert pc og vi er glade for, at vi ikke købte den mac vi havde snakkede om så meget, for så vil den havde kostede de dobbelt og fået "mindre" hardware for pengene.


    Tak for svarerne, god uge.