core i3 vil ikke bruge hdmi udgang.

  • Hej Tweak.


    Jeg har før haft en tråd herinde om mit problem med min Pentium core i3


    http://www.tweak.dk/forum/thre…readid=136385&page=3&sid=


    Da efter installation genstartede og derefter ikke ville starte op, lige meget hvilken version jeg prøvede med, har også opdateret bios og chipset.


    Nu har jeg dog prøvet noget andet.
    har sat mit mediecenter til mit fjernsyn med det gammeldags Vga stik. så kan jeg sagtens installere driveren og starter fint op og det hele.


    men så snart jeg sætter HDMI stikket til går det helt amok:


    fjernsynet skifter konstant imellem HDMI indgangen og VGA indgangen,
    Når den tilbage på VGA indgangen skriver den at Grafikkort driveren ikke virkede men er blevet repareret.
    sådan gør den en 5 gangen hvor den hopper frem og tilbage med samme besked.


    Til sidst går den i blå skærm og melder fejl på Grafikkort driveren.


    Har følgende:


    ASUS P8H67-M PRO B3 Sandy Bridge
    Intel Core i3 2100 Sandy Bridge
    Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value


    Vh Helge Ebsen :)

  • Hvilken driver bruger du til intel hd graphics? den fra asus, den fra intel.com eller den fra windows update.


    Den fra Asus burde virke som minimum, ellers tag den fra intel.com og til sidst prøv den fra windows update(hvis det heller ikke virker kan man prøve en driver som ikke er blevet released fra et af de mange sites rundt omkring, men det burde ikke være nødvendigt).


    Har du evt. prøvet med et andet HDMI kabel, eller prøvet på et andet TV, det er jo muligt at der er et problem med signalet mellem tv og computer, som resulterer i at driveren til sidst crasher.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • har nu prøvet at sætte den til 2 andre forskellige fladskærme.


    1 fladskærm: hd ready fladskærm.
    Går helt fint, men spiller jo heller ikke i 1080p. i øvrigt så hakker det.


    2 fladskærm. sony 40 tommer full hd tv. samme fejl som før. kan ikke starte op og melder fejl på grafikkort driveren.


    Det lader til at det så snart den skal køre 1080p at det fejler.
    Det sku jo efter sigende værer et HD grafikkort så undre mig noget.


  • Hmm... nu siger jeg ikke det nødvendigvis er det, men 1080p, sætter større krav til signalkvaliteten end 720p, så det kan være årsagen til at det ikke virker ordentligt ved det andet tv, testede du også med et andet (gerne kort) kabel?


    Mht. hakken, er måske en software fejl ligesom før, har du installeret andet software?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • ja prøvede også med et andet hdmi kabel som er 1,5m og med støjfilter på.


    Ja det stiller jo større krav, undre mig bare over at den nægter at være sluttet til et full Hd tv :P


    Hvad tænker du på angående software ? for har prøvet med forskellige skærmdrivere.


    afspiller med media player classic - home Cinema. og har eks også prøvet med Vlc player.

  • Har siddet og søgt lidt på nettet, der åbenbart flere der har problemer med at core i3 og fladskærme.
    Lige umildbart er der ingen løsning, de håber enten på en driver opdatering eller også køber de et andet grafikkort.


    Jeg må efterhånden nok erkende at det var dumt at købe intels core i3 og må affinde mig med at jeg skal købe mig et andet grafikkort.


    RTM, har du evt viden om et grafikkort der kan afspille 1080p mkv filer flydende, gerne forholdsvis lydløst og under 1000 kr. så tror jeg sku jeg ofre pengene på det. gider ikke bøvle med det her længere.


    Vil slutte af med ikke at kunne anbefale nogle at købe intels core i3 processor hvis de vil bruge den til mediecenter.

  • Nu tillod jeg mig lige at undersøge på min egen maskine som minder temmeligt meget om din opsætning (H61 board og en pentium g620t), der virker det fint under windows 7, på begge mine fjernsyn (720p og 1080p).


    Så det burde kunne lade sig gøre at få det til at virke, problemet er lidt at hvis du affinder(hvilket i øvrigt er fuldt forståeligt, når man tænker på hvor lang tid du har rodet med det) dig med at købe et andet grafikkort, så er det muligt at du ikke løser det underliggende problem, som er årsagen til det du oplever.


    Måske vil det være en ide at køre lidt generel fejldiagnosticering på computeren, ved at køre memtest86+ kan du teste dine ram, derudover kan du prøve at kigge på hvad temps ligger på for din CPU.


    Jeg antager i øvrigt at du ikke havde forbundet det andet tv via både vga og hdmi, det kan være årsagen til det driver crash du oplevede (kun en teori).


    Med hensyn til software, burde det kunne fungere med MPC-HC, men hvis du skal bruge dets indbyggede funktionalitet til at dekode h.264 video, så bliver du nødt til at slå dets filtre til (det er under options > Internal Filters, du skal sætte flueben ved H264/AVC(DXVA)).


    Du kan eventuelt prøve med denne video, for at teste med noget som burde virke: LINK
    (det er en trailer med 1080p indhold, encoded i h264).


    Med hensyn til valg af grafikkort, så vil jeg mene at et nvidia gt520, vil være et ganske fornuftigt valg, selvom ATI/AMD også har nogle kort der kan bruges, så har Nvidia bedre support under linux, via deres VDPAU API og det kan være relevant hvis du vil installere noget af det software til HTPC der findes der.


    Et eksempel er dette kort fra Asus: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej Igen RTM.


    har lige flyttet og derfor været uden internet. men nu jeg igang igen.


    Har kørt memtest og den meldte ingen fejl.


    Har tænkt på noget andet, den harddisk styresystemet ligger på er en 2-3 år gammel, så ikke ligefrem af nyere dato, kan det være pga den er for langsom, det en samsung 7200 rpm med sata
    300.


    ellers må jeg ofte pengene på grafikkortet, det asus grafikkort du forstår koster kun knap 400 og var da billigt sluppet for at få noget der virker.


  • Mit umiddelbare bud er at det nok ikke er harddisken, men man skal aldrig sige aldrig, det kan godt være det.
    Du kan prøve at køre en test af harddisken med samsungs ES-Tool software.


    Hvilken PSU sidder der i øvrigt i computeren?


    Har du prøvet at opdatere bundkortets BIOS, det er sandsynligvis ikke det, men det vil være et godt udgangspunkt at være opdateret.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • den melder ingen fejl på harddiskene med det program.


    min psu her denne her http://www.proshop.dk/Stroemfo…er-Backup-Fan-820251.html
    Købte den pga dens blæser for det meste ikke køre rundt, men kan det være den der skyld i det ?


    Bios skulle være opdateret. men kan da prøve igen, sys bare det ret bøvlet at opdatere.


    Så utålmodig som jeg nu engang kan være har jeg valgt at købe det der asus grafikkort du skrev evt kunne være en mulighed. men det hakker forsat ved meget billede bevægelse i HD film.
    eller jo computeren kan godt starte op med det installeret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ebsen
    min psu her denne her http://www.proshop.dk/Stroemfo…er-Backup-Fan-820251.html
    Købte den pga dens blæser for det meste ikke køre rundt, men kan det være den der skyld i det ?


    Det er lidt svært at sige med kvaliteten, det er ikke en PSU jeg personligt ville have købt, men den kan godt være OK alligevel.


    Den eneste måde at teste det på, er ved at prøve med en anden PSU, så hvis kan låne en PSU fra nogen (evt. bare flytte kablerne) burde det være fint.


    Det samme gælder med harddisken.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.