Hjælp til hjemmenetværk/gruppe

  • Halløjsa.


    Jeg har et problem med at oprette en hjemmegruppe mellem min stationær med kabel og min bærbar der kører trådløs.


    I for sig har jeg sådan set ikke problem med at oprette gruppen, men problemer med at åbne filerne jeg deler.


    Når jeg har lavet hjemmegruppen, er det meningen jeg vil kunne afspille film på den bærbare, fra den stationære. Jeg kan sagtens se de mapper jeg deler og filerne i mapperne. Når jeg så vil åbne en film, skriver VLC at den ikke kunne åbne filmen, og så er det ligesom det.


    Det mærkelige er så, at jeg kan godt afspille film eller små videoer på den stationære fra den bærbare, men det skulle jo helst være omvendt så jeg kan få det ind på fjernsynet.


    Hvad går der galt?


    Jeg kører win 7 ultimate x64 på den stationære og win 7 x64 home premium på den bærbare.


    Den bærbare er sådan en fætter: http://www.sony.dk/product/vn-e-series/vpceb4s1e-wi


    Jeg har en 15/15 fiber, kabel ind til en Linksys WRT54GC Router, kabel til den stationære og trådløs til bærbar.


    Jeg kan jo som sagt godt se filerne og hele når jeg går ind på den stationære fra den bærbare.


    Jeg håber der er nogen der kan hjælpe eller i det mindste forklare det, og på et rimeligt newbie sprog.


    Hvis der er yderlige spørgsmål til noget så spørg endelig, hvis det kan hjælpe med at løse mit problem.


    Mvh. Allan

  • Nu vil jeg lige sige at dette ikke er mit stærkeste punkt, men inden jeg tænker videre over det, har jeg et spørgsmål: Er det samme program du bruger på begge pc'er til at åbne videoer?

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Kontroller om de vilkår du har sat op for deling af filer og mapper er ens på din laptop og stationær. Hvis det virker at afspille fra laptop, så sæt delingsindstillinger på stationær ligeså.


    Og kontroller også at det ikke er et indstillingsproblem i VLC, som ikke vil lade dig afspille via netværk på laptop. Prøv evt. et andet program Daum Potplayer eller Media Player Classic.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H