Opsætning af Pc, nas og Tv vha. DLNA på hjemmenetværk

  • Hej


    Jeg har anskaffet mig et tv med DLNA, således at jeg kan afspille medier via nettet fra min computer, det virker skide godt, lige så snart jeg tænder computeren dukker den op på fjernsynet, så skal jeg bare dele derudaf.
    Men da jeg ikke gider tænde min computer hver gang, har jeg købt en nas, Verbatim mediashare 2 Tb, og sluttet den til netværket.
    Fra computeren har jeg nem adgang til nas'en og kan let overføre filer dertil, problemet kommer når jeg skal finde nas på fjernsynet. Nogen gange er den der, nogen gange ikke, når jeg kan finde den på pc'en er den ikke altid på fjernsynet.
    Nas'en har en slumrefunktion, som den går i når den har været inaktiv i noget tid, og skulle således selv "vågne" når nogen kalder den over netværket, det virker fint for computeren, men jeg kan ikke kalde den over tv'et.
    Jeg har så læst at denne slumrefunktion bliver automatisk deaktiveret når man tilslutter den et tv, og det har min også været for en tid, den kørte uafbrudt og jeg kunne hele tiden få adgang til den fra fjernsynet, alt var fint, indtil den nogen gange mister forbindelsen mens jeg ser film eller høre musik..! forbindelsen er genoprettet efter 10-15 sek. underligt...
    Nu er forbindelsen så væk igen, kan ikke finde den over tv'et, men computeren kommer fint frem på tv'et...
    Jeg har læst andre tråde og prøvet at finde på en løsning, men uden held. Har læst diverse sider om DLNA og andet for at finde noget brugbart, men uden held igen.


    Så jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig...


    Mvh Kenneth

  • Er dit tv eller NAS på nogen måde forbundet via en trådløs forbindelse eller er det 100% via kabel?
    Er de begge tilsluttet en router, eller er de kun tilsluttet et modem


    altså hvordan ser dit netværk ud, med udstyr og kabling osv.


    Har du prøvet at se om der er nogen opdateringer til TV og NAS, det er muligt der er frigivet nogle fixes i dem, som løser de problemer du har.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej


    Netværket er opbygget således:
    Det heler kommer ud af mit modem/trådløs router, derfra er der
    - Kabel til PC
    - Kabel til Nas
    - Trådløs til tv


    alt udstyr er opdateret.


    Har tænkt at købe en WD Live boks, den burde kunne klare problemet, og så kan jeg tilmed se .iso, men det andet burde jo stadig virke...