Hjælp med Grafikkort

  • Jeg skal have lidt hjælp med valg af et grafikkort.


    Jeg har en ældre Acer Aspire PC som jeg spiller WoW på. Der sidder et ældre PCI-E grafikkort på 256MB Ram i den, og jeg vil gerne opgraderer den lidt.


    Det er en Pentium Dual Core E5400 Maskine som sidder i et mini Kabinet, og det er der mit problem er. Der er ikke plads til et stort grafikkort.


    Det SKAL være Low Profile for det første, og det må heller ikke fylde meget i højden og breden. I kan se et billede af kabinettet her:


    http://www.techspot.com/articles-info/119/T2_8.jpg


    Den må MAX være 2 cm i højden.


    Kan I anbefale et kort der ikke er overkill til sådan en lidt ældre maskine? Jeg har sat og kigget på en Sapphire Radeon HD 6570 1GB DDR3.... den koster ca. 550 kr på edbpriser

  • Er der virkelig kun en pcie x1 i det bundkort?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du bør vikelig se dig om efter en ny PC, hvis du vil spille på den, men kan være det bare er mig, der tørster efter FPS ;)


    Det største jeg kan finde med dine krav er også HD6570: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4969473


    Med det sagt, så får du ikke meget gamerkort med det gfx. Det er efter min overbevisning kun anvendeligt i en HTPC til afspilning af film eller til Football Manager. Det yder ca. halvt så godt som et HD5770, som er ved at være minimum som gamerkort, hvis du spørger mig.


    De 500kr er bedre givet ud i en opsparing til en dejlig ny kompakt pc. Har selv lige haft lavet en til en kammi ud af brugte dele, og den kostede ham 2000kr. Den kan spille BC2 og hvad man ellers måtte have lyst til.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H