Hjælp til netværk.

  • Hej som overteksten lyder skal jeg ha hjælp til noget netværks opsætning.


    Jeg modtager fibernet(40/40 imorgen, og havde regnet med de ville sætte det op i mit kontor, men det bliver desværre i kælderen.


    Jeg har altid kørt med kabel til min stationære og ville egentlig gerne ha forsat med det, men jeg bor til leje så vil ikke til at bore en masse huller i hytten. Jeg har været hele kælderen igennem og der er ingen kabler der bliver ført op.


    Derfor skal jeg over i noget trådløst.
    Jeg ved desværre bare ikke hvad jeg skal gå efter. (var i fona for at høre om de kunne hjælpe, men de er mere blanke end jeg - Citat: Jamen har du ikke bare en bærbar du kan bruge)


    Der vil være ca. 10m igennem 2 gulve hvoraf det ene er beton.


    Jeg har overvejet et USB-stik. men vil helt ikke miste alt for meget forbindelse, og det har jeg hørt de gør- har så også hørt de er bedre end de gamle kort man smider i pc'n! (og dejligt nemt)


    Jeg skal selvfølgelig også ha en router der kan håndtere al den trafik.


    Det skal selvfølgelig være 100%stabilt da jeg bruger det til arbejde, og det består i at uploade filer fra 500mb og op. og det er bare for dyrt i længden at skulle starte forfra hele tiden.


    På forhånd tak.

  • Som du nok har regnet med bliver det nok ikke nogen perfekt løsning at have en trådløs router stående i kælderen, så hvis du skal have wifi, så skal der være noget med god sendestyrke, jeg mener at producenten buffalo sælger sådan noget.


    Men det kræver naturligvis også et godt netkort i den anden ende, der bør du gå efter noget med en ekstern antenne (dvs en ledning mellem antenne og netkort). Jeg vil anbefale at du kigger på et til PCI/PCIe, da de ofte har RP-SMA konnektorer, som gør det muligt for dig at vælge hvilken antenne dre skal på.


    Ellers kan USB nøgler også du, men overvej at smide en kort (1m) USB forlængerledning i mellem den og computer.


    Alternativet til wifi er at du kigger på noget powerline udstyr, altså udstyr der kører over el ledningerne, problemet der afhænger naturligvis også af hvordan kablerne er ført i huset og hvis signalet skal fra en sikkringsgruppe til en anden, bliver signalet ikke bedre i hvert fald.


    Et eksempel på powerline udstyr, er dette kit: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Standarden 802.11n kan håndtere op til 300 Mbit/s, og det er da sådan noget wifi, du skal have. Både trådløs router og netkort. Men det er så almindeligt i dag, at det næsten ikke er værd at nævne. Og koster ingen penge. Men jeg kan anbefale en asus trådløs router.