CD-DREV INEFFEKTIV

  • Ja hej, Tweak(s)!


    - Jeg har dette CD/DVD-Drev som jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg prøvede forleden dag, at putte en helt tilfældig DRIVER-CD i drevet, som den gerne ville tage imod og læse. Så prøvede jeg en GAMING-CD, og det ville den ikke lige tage imod. Det virker som om at den prøver at få CD'en til at dreje, men lige efter, så stopper den igen. Jeg ved ikke hvad det skyldes, og har ingen idé om hvordan dette kan fixes, så ønsker lidt hjælp til det.


    // Christian

  • uden at vide om diskene er ridsede osv. kan jeg sige at det kan være en del af problemet.
    Nogle optiske drev kan godt være rimelig bitchy med hvilke diske der lander i dem, for det meste på grund af en elendig fejlkorrektionsmekanisme.


    Jeg kan anbefale at du skaffer en rense-cd/dvd til drevet for at rense laseren inden du går ud og køber et nyt drev, det plejer gerne at hjælpe mod en god sjat læseproblemer.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg havde et samsung drev som stod af.. Eller det vil sige, at DVD-læseren gik i stykker. Den kunne nemlig sagtens brænde CD'er ud og læse CD'er..


    Så sikker på det ikke bare er sådan noget a la det?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650